Afacerile cu aplicații sunt în continuă creștere

Compania analistă App Annie a emis statisticile lor anuale numite State of Mobile 2019. Astfel, a reușit să ofere o imagine de ansamblu extinsă asupra stării actuale de pe piața de aplicații și observăm creșterea din 2019, care s-a dovedit a fi destul de semnificativă pe următoarele categorii: numărul de descărcări, timpul petrecut în aplicații și banii cheltuiți.

app annie state of mobile pe fundal albastru

Nu cu mult timp în urmă, am crezut că viitorul se află pe telefonul mobil, iar în ziua de astăzi predicția a devenit realitate și trăim în epoca aplicațiilor mobile. Aplicația Annie ține un ochi asupra obiceiurilor consumatorilor timp de 10 ani, făcând statisticile lor destul de complexe. Annie a publicat recent raportul anual despre tendințele anului trecut.

Disclaimer: întregul raport este despre tendințele globale și include statistici atât pentru iOS, cât și pentru Android.

logo app annie

Anul trecut s-a înregistrat un record de 204 miliarde de descărcări de aplicații în întreaga lume, ceea ce înseamnă o creștere de 45% față de 2016. Utilizatorii petrec zilnic o medie de 3,7 ore folosind telefoanele lor și au cheltuit peste 120 de miliarde de dolari pentru aplicații doar în App Store.

72% din banii cheltuiți s-au cheltuit pe jocuri, iar restul de 28% s-au consumat pe abonamente. Este o creștere fermă de 10% în comparație cu valorile din 2016. Când vine vorba despre abonamente, cele mai populare aplicații sunt: Tinder, Netflix și Tencent Video. China reprezintă cea mai mare piață, cu o cotă de 40% din totalul banilor cheltuiți.

Segmentul de divertisment pe mobil este mai popular decât orice alt segment de jocuri. Oamenii au cheltuit cu 2,4x mai mult aici decât pe PC + Mac și cu 2,9x mai mult decât pe consolele de acasă. Ceea ce înseamnă că peste 80 de miliarde de dolari au fost cheltuiți doar în 2019.

grafic global consumer spend in games

Față de 2017, 20% mai multe jocuri au depășit pragul de venituri de 5 milioane de dolari, în timp ce 59% mai multe jocuri au câștigat peste 100 de milioane de dolari. Nu este de mirare că Apple a început serviciul Arcade.

Rezumatul aplicației Annie conține detalii despre aplicațiile financiare. Începând cu 2017, numărul utilizatorilor care au acces la orice fel de aplicație financiară a crescut cu 100%. Aplicațiile financiare au fost utilizate în întreaga lume de 1 trilion de ori. Rezultatele arată clar că utilizatorii preferă soluțiile companiilor tehnologice în detrimentul băncilor.

Față de 2018, numărul de descărcări din categoria aplicații pentru cumpărături a crescut cu 20%, până la 5,4 miliarde. Piața care a crescut cel mai mult a fost Indonezia, care a avut o creștere de 70%. Utilizatorii tind să utilizeze mai mult de 3,2x aplicațiile acelor servicii care nu au magazine fizice. 2019 a fost un an record pentru cumpărăturile mobile: clienții au cheltuit în total 3,84 miliarde de dolari doar pe Alibaba, de Single's Day. În SUA, între 1 noiembrie și 2 decembrie s-au vândut bunuri în valoare de 33,1 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă 40% din totalul vânzărilor online.

Când vine vorba de social media, timpul petrecut de utilizatori folosind aplicații sociale a crescut cu 20% în ultimii doi ani, însumând un total de 900 de miliarde de ore în întreaga lume. Timpul este egal cu jumătate din timpul total petrecut folosind dispozitive inteligente. Aplicațiile de chat care fac parte și din categoria socială au fost descărcate de peste 5,4 miliarde de ori.

grafic global hours spent on mobiles by category

Aplicațiile pentru mâncare, cum ar fi restaurantele și aplicațiile de livrare la domiciliu au devenit mult mai populare și arată o creștere spectaculoasă de 240% față de 2017. Piața aplicațiilor legate de sport a crescut și cu 30%, iar traficul lor crescut de date indică și popularitatea streamingului. Aplicațiile de sănătate și fitness nu au de ce să-și facă griji, în comparație cu 2017 au câștigat cu 130% mai mulți bani, mai exact 1,5 miliarde de dolari.

La sfârșitul raportului există două grafice extrem de interesante. Primul conține cele mai descărcate aplicații din 2019. În partea de sus poți găsi aplicațiile all-Zuckerberg: Facebook Messenger, Facebook și WhatsApp. Urmează TikTok și din nou o aplicație marca Zuckerberg, Instagram. TikTok a crescut enorm anul trecut și timpul petrecut în aplicație a crescut cu 210%, iar 8 din 10 minute au fost urmărite de utilizatorii chinezi. În jocurile de top, Free Fire este lider și este urmat de PUBG și Subway Surfers.

Al doilea grafic este despre banii cheltuiți pe aplicații. Excluzând jocurile, topul este luat de triunghiul Tinder, Netflix și Tencent Video, iar YouTube este doar pe locul 5. Pe lista jocurilor mobile nu avem surprize. Candy Crush a devenit locul 3 și PokemonGo ocupă încă locul 5.

Cum rămâne cu primul loc? Este luat de un joc despre care majoritatea jucătorilor occidentali nu știu nimic. Fate / Grand Order este un joc online gratuit, foarte popular în partea de est a lumii.

grafic worldwide downloads in 2019

Dacă dorești să sapi mai adânc în statistici, aici poți găsi informațiile detaliate ale lui Ann Ann, explicate în 49 de pagini.