Fără nicio exagerare, Apple ID este pașaportul către universul Apple mereu în expansiune. Acesta oferă acces la o mare varietate de funcții și servicii, de la App Store și Sing in with Fun Apple, până la sincronizarea dispozitivului și urmărirea dispozitivelor pierdute. Ori de câte ori utilizezi un iPhone, iPad, Mac sau alte dispozitive Apple, folosește Apple ID ca modalitate de autentificare.
De aceea, este important să te asiguri că ID-ul tău Apple este întotdeauna actualizat și sigur. În ultimul nostru articol din mini-seria Apple ID, am discutat despre modul de actualizare a adresei de e-mail asociate cu ID-ul Apple și astăzi ne vom concentra pe tema securității ID-ul Apple.
Când vorbim despre securitatea ID-ului Apple, autentificarea în doi factori împreună cu parola puternică reprezintă cea mai eficientă metodă de securizare a ID-ului Apple. Este un strat suplimentar de securitate conceput pentru a te asigura că ești singura persoană care poate accesa contul, chiar dacă cineva ar reuși să obțină parola de identificare Apple. Această măsură de securitate secundară îți oferă un cod de acces pentru ID-ul Apple după ce introduci numele de utilizator și parola pe un dispozitiv nou sau în iCloud.com. Primești codurile dintr-un cerc de dispozitive de încredere precum iPhone, iPad sau Mac.
Verificare în doi pași vs. autentificare în doi factori
Inițial, Apple a implementat verificarea în doi pași ca o modalitate de securizare a ID-ului Apple. Acesta a fost folosit din 2013 și cerea parolă, dispozitivul de încredere și cheia de recuperare pentru a securiza contul. Autentificarea în doi factori, lansată pentru prima dată în 2015 cu iOS 9, a fost o îmbunătățire față de metoda folosită anterior și toți utilizatorii care foloseau sisteme de operare la zi au trecut treptat la noua metodă. În momentul de față, autentificarea în doi factori este cea mai avansată și ușor de utilizat securitate a contului Apple și trebuie să folosească unele dintre cele mai recente caracteristici ale iOS, macOS și iCloud.
Cum funcționează
Întreaga idee de autentificare în doi factori presupune adăugarea unui pas de confirmare în încercarea de conectare. Folosind SMS-ul de exemplu, nimeni nu se poate conecta la contul în cauză de pe un dispozitiv nou, chiar dacă are parola. Contul dvs. poate fi accesat numai pe dispozitivele în care aveți încredere, cum ar fi iPhone, iPad, Apple Watch sau Mac. Ori de câte ori vrei să te conectezi la un dispozitiv pentru prima dată, va trebui să furnizezi două informații - parola ta și codul de verificare din șase cifre care este afișat automat pe dispozitivele de încredere. Prin introducerea codului, verifici dacă ai încredere în noul dispozitiv.
Dacă, de exemplu, ai un iPhone ca dispozitiv de încredere și cumperi un iPad, atunci când te conectezi la contul tău pentru prima dată pe iPad, ți se vor solicita parola și codul de verificare afișat automat pe iPhone.
Cu alte cuvinte, deoarece parola ta nu mai este suficientă pentru a accesa contul, autentificarea în doi factori îmbunătățește securitatea ID-ului Apple și a tuturor informațiilor personale pe care le stochezi pe Apple.
Cu toate acestea, nu trebuie să îți faceți griji că va trebui să repeți procedura atât de des încât să devină enervant. După ce te-ai conectat, nu ți se va mai solicita un cod de verificare pe același dispozitiv decât dacă te deconectezi complet. Când te conectezi la contul tău Apple ID pe web, poți alege să ai încredere în browserul tău, astfel încât să nu ți se mai solicite un cod de verificare data viitoare.
Ce dispozitive pot fi de încredere?
Un dispozitiv de încredere poate fi orice dispozitiv Apple la care te-ai conectat deja pentru a utiliza autentificarea în doi factori. În ceea ce privește cerințele de sistem, ar trebui să fie:
- un iPhone, iPad sau iPod touch cu iOS 9 și versiuni ulterioare,
- Mac cu OS X El Capitan și versiuni ulterioare.
Un Apple Watch cu watchOS 6 sau o versiune ulterioară poate primi coduri de verificare atunci când te conectezi cu ID-ul Apple, dar nu poate acționa ca un dispozitiv de încredere pentru resetările de parole.
Numere de telefon de încredere
Un număr de telefon de încredere este un număr pe care îl utilizezi pentru a primi coduri de verificare prin mesaj text sau apel telefonic automat. Pentru a activa autentificarea în doi factori pentru prima dată, trebuie să verifici cel puțin un număr de telefon de încredere. În plus, este bine să ai un număr de telefon suplimentar, cum ar fi un telefon de acasă sau un număr folosit de un membru al familiei sau un prieten apropiat, astfel încât să îl poți utiliza dacă nu poți accesa temporar numărul principal sau propriile dispozitive.
Ce trebuie ținut minte la autentificarea în doi factori
După ce activezi autentificarea în doi factori pentru ID-ul tău Apple, conectarea va necesita atât parola, cât și accesul la dispozitivele de încredere sau la numărul de telefon de încredere. Pentru a-ți păstra contul cât se poate de sigur, va trebui să urmezi aceste recomandări:
- Ține minte parola de ID Apple.
- Utilizează o parolă pe toate dispozitivele.
- Păstrează la zi numărul de telefon de încredere sau numerele de încredere.
- Păstrează dispozitivele de încredere în siguranță fizică.
Cum să configurezi autentificarea în doi factori pentru ID-ul tău Apple
Autentificarea în doi factori este disponibilă pentru conturile Apple ID cu cel puțin un dispozitiv care utilizează cele mai recente iOS, iPadOS sau macOS. Poți urma acești pași pentru a activa autentificarea în doi factori:
Pe iPhone sau iPad
Poți activa autentificarea în doi factori în Settings:
1. Pe iPhone sau iPad accesează Settings > [numele tău]> Password & Security.
2. Apasă Turn On Two-Factor Authentication
3. Atinge Continue.
4. Introdu numărul de telefon pe care vrei să primești coduri de verificare atunci când te conectezi. Poți alege să primești codurile prin mesaj text sau apel telefonic automat.
5. Când apeși pe Next, Apple trimite un cod de verificare la numărul de telefon furnizat.
6. Introdu codul de verificare pentru a verifica numărul de telefon și pornește autentificarea în doi factori.
Pe Mac
Dacă utilizezi macOS Catalina:
1. Alege Apple menu > System Preferences, apoi clic pe ID-ul Apple.
2. Apasă clic pe Password & Security sub numele tău
3. Clic pe Turn On Two-Factor Authentication.
Dacă utilizezi macOS Mojave sau o versiune anterioară:
1. Alege Apple menu > System Preferences, apoi clic pe iCloud și selectează Account Details.
2. Apasă pe Security.
3. Clic pe Turn On Two-Factor Authentication.
Reține că unele ID-uri Apple create în iOS 10.3 sau macOS 10.12.4 și ulterioare sunt protejate în mod implicit cu autentificarea în doi factori.
Ce se întâmplă dacă nu ai primit codul de verificare?
Ce e de făcut în situația în care nu poți accesa un dispozitiv de încredere sau nu ai primit un cod de verificare? Poți trimite în continuare un cod către numărul tău de telefon de încredere prin mesaj text sau un apel telefonic automat. Va trebui doar un clic pe Didn't Get a Code pe ecranul de conectare și să alegi trimiterea codului la numărul tău de încredere.