Povestea RED (PRODUCT) - Așa s-a transformat Apple în RED

Ce este mai exact (PRODUCT) RED și cum ajută acesta să facă lumea un loc mai bun? Să aflăm mai multe despre parteneriatul Apple și (RED).

steve jobs impreuna cu trupa u2

Deci, ce este un produs (RED)?

Este la fel ca un produs obișnuit, cu excepția faptului că produsele (RED) ajută la combaterea SIDA și la salvarea de vieți. Este destul de simplu. (RED) este un parteneriat al celor mai iconice mărci din lume pentru a crea versiuni (RED) ale produselor și serviciilor care îți plac. Când cumperi lucruri (RED), alegerea ta ajută milioane de persoane afectate de HIV/SIDA din Africa sub-sahariană.

Pe lângă aceasta, Ziua Mondială a SIDA are loc în fiecare an, pe 1 decembrie. Este o oportunitate pentru oamenii din întreaga lume să se unească în lupta împotriva HIV, să arate sprijin pentru persoanele care trăiesc cu HIV și să-i comemoreze pe cei care au murit din cauza unei boli asociate cu SIDA. Potrivit știrilor recente, parteneriatul Apple și (RED) a obținut peste 220 de milioane de dolari de donații de-a lungul anilor, chiar dacă drumul către succes a fost destul de dificil și parteneriatul a fost aproape anulat.

tema siluetelor din reclama ipod

Întreaga poveste a început în 2004. Pe atunci, după recesiunea anilor 90, Apple a fost din nou înapoi în top, în principal din cauza noului iPod și a noului iTunes. Clienții s-au îndrăgostit de noul dispozitiv de redare a muzicii, care a fost livrat la pachet cu căștile iconice albe. Entuziasmul a fost generat de agenția de publicitate Chiat/Day și campania lor de marketing genială. În acele cunoscute clipuri scurte, siluetele umane au dansat cu iPod-uri pe cele mai recente hituri muzicale. Pe atunci nu exista o companie ca Apple, care să aibă o imagine atât de vie și de tinerească.

În același timp, peste Oceanul Pacific, trupa irlandeză U2 a început să simtă nevoia să se deschidă din nou către tânăra generație. Văzând creșterea și strălucirea iPod-ului, Bono (Paul David Hewsona), solistul trupei, a vrut să facă parte din campania publicitară plină de culoare și care a adus plus valoare atat pentru U2, cât și pentru Apple. El și-a prezentat ideea lui Steve Jobs, iar U2 a apărut în reclame Apple, fără să plătească un singur ban.

A fost cu adevărat ceva diferit. U2 nu mai apăruse niciodată în reclame, chiar și atunci când li s-au oferit 23 de milioane de dolari.

Bono și-a dorit să aibă propriul videoclip cu trupa cu tema siluetelor și prima copie a noului lor album, How To Dismantle an Atomic Bomb, a fost oferită lui Steve Jobs.

ipoduri de diferite culori pe fundal alb

Negocierile oficiale cu Interscope Record au fost conduse de fostul CEO al companiei, Jimmy Iovine. Mai târziu, legendarul membru al industriei muzicale a semnat cu Apple, aducând astfel o mulțime de oferte pe masă, cum ar fi achiziția Beats sau lansarea Apple Music. Negocierile nu au fost ușoare, Lui Steve Jobs nu i-au plăcut termenii lui Bono. Pe lângă apariția în reclame și alte platforme Apple (iTunes și panouri publicitare), Bono a dorit să forțeze Apple să lanseze un iPod exclusiv U2 negru, împărțind și veniturile produsului cu U2. Cu toate acestea, Jobs a crezut că trupa va câștiga mult mai mult cu această afacere decât Apple și a fost convins că iPod-urile nu vor arăta bine în culori închise.

După alte negocieri dure, ediția iPod U2 și colaborarea lor au fost prezentate la California Theatre, San José pe 26 octombrie 2004. Atât evenimentul, cât și reclama sunt încă disponibile pe YouTube. Ediția specială nu a constat doar într-o nouă culoare, ci noul iPod avea semnăturile membrilor trupei gravate, împreună cu cel mai nou album U2 încărcat pe dispozitiv. Parteneriatul a reușit, ducând trupa irlandeză înapoi în vârful industriei muzicale a secolului XXI și aducându-i lui Apple un profit imens.

u2 ipod

Deși, parteneriatul nu a rezultat în mai multe reclame, acesta a dus la o relație amicală între cei doi și câțiva ani mai târziu, Bono a apelat din nou la Jobs cu un concept îndrăzneț: ideea campaniei RED. Cântărețul principal al U2 a prezentat din nou detaliile parteneriatului: mai multe companii s-ar alătura pentru fabricarea dispozitivelor speciale de culoare roșie și vor dona din veniturile pentru combaterea HIV / SIDA este Africa. Abilitățile de negociere ale lui Bono au reușit să-l convingă pe Jobs despre ideea unui iPod roșu. Se știe pe larg că filantropia nu a fost una dintre virtuțile lui Jobs.

Acordul nu a devenit din nou ușor. Ideea muzicianului a fost să afișeze numele producătorului între paranteze lângă titlul RED, afișând asocierea în comun. Cu toate acestea, Jobs nu s-a conformat, iar dezacordul lor a dus la o luptă vicioasă. Soluția a fost inventată de Jobs și astfel, pe dispozitivele Apple s-a inclus cuvântul PRODUCT între paranteze, în loc de numele companiei în sine. De asemenea, Jobs l-a lăsat pe Bono să facă reclamă dispozitivelor așa cum și-a dorit. Acesta este motivul pentru care numele companiei se află între paranteze pe site-ul RED.

ipod red

IPod-ul RED a aterizat în magazine în toamna lui 2006, iar restul este deja istorie: 13 ani de cooperare, sute de milioane de dolari venituri în scop caritabil. Este inutil să menționăm despre satisfacția clienților pentru această cooperare, deoarece dispozitivele (PRODUCT) RED arată minunat. Astfel, iPhone 11 și iPhone XR sunt disponibile în culori roșii, la fel ca Apple Watch și vechiul Mac Pro.

Source: Steve Jobs by Walter Isaacson