Limitează tracking-ul de marketing pe dispozitivele personale

    La fel ca multe alte companii, Apple colectează anumite date pentru a afișa reclamele relevante pe propriile platforme. Cu toate astea, nu e nevoie să te impacientezi. Ai opțiunea de a limita acest serviciu cu doar câteva clickuri, dacă asta îți dorești.

    Desigur, la început trebuie să răspundem la următoarea întrebare: unde se pot găsi platformele de reclame ale companiei Apple? Pe baza informațiilor găsite pe pagina de suport, reclamele Apple pot fi întâlnite îndeosebi în aplicațiile App Store, News și Stocks. Dacă serviciul oferit de News nu funcționează pretutindeni, la App Store are acces oricine. Hai să vedem un exemplu concret. Când cauți o anumită aplicație, sunt șanse ca primul rezultat să fie o reclamă (la fel ca la Google). Dacă întâmpini astfel de reclame, dă click pe semnul „Ad” și vei primi o descriere detaliată cu motivul pentru care acel conținut ți-a fost afișat.

    Reclama direcționată se bazează pe achiziționarea anumitor date. E vorba de informații de tipul: modelul dispozitivului, vârsta utilizatorilor, aplicații descărcate în prealabil, articole citite în Stocks sau informații primite de la terți prin activități in-app. Cu toate astea, pe durata procedurii, Apple nu oferă acces terților la datelor noastre personale.

    În schimb, se creează grupuri de câte 5000 de persoane, pe baza datelor colectate (așa numitele segmente). Aici, părțile sunt caracterizate de proprietăți similare (ex. descarcă aceleași aplicații, au aceeași vârstă). Oamenii de marketing se pot adresa direct doar acestor segmente. Așadar, nu va fi vizată o persoană dată (ex. John Smith), ci doar grupul creat de Apple pe baza anumitor caracteristici.

    Dezactivează reclamele relevante în pe iOS și Apple TV

    Cu toate astea, se poate întâmpla ca unii oameni să fie totuși deranjați de modul în care sunt alcătuite aceste grupuri. Pentru a restricționa serviciul, trebuie să urmezi câțiva pași simpli. Hai să vedem cum poți face astea în iOS.

    1. Deschide Settings.
    2. Alege Privacy.
    3. Alege Advertising din partea de jos a paginii.
    4. Activează comutatorul Limit Ad Tracking.

    Pe Apple TV, procedura e similară. Trebuie să accesezi Settings > General > Privacy > Limit Ad Tracking.

    În caz că nu dorești să dezactivezi reclamele mai relevante, ci doar vrei să ștergi informațiile stocate, alge „Reset Advertising Identifier” din aceeași platformă. Că tot veni vorba de asta, îți poți verifica oricând „fișierul” personal. Trebuie să dai click pe opțiunea View Ad Information. E o soluție excelentă dacă ești nerăbdător să afli ce e în „fișierul” tău. Însă unii oameni s-ar putea să nu fie deloc surprinși de informațiile găsite.

    Dezactivează ad-urile pe bază de locație

    În afară de datele colectate pentru formarea segmentelor, Apple se poate folosi și de locația noastră. Însă și această opțiune poate fi dezactivată:

    1. Deschide Settings.
    2. Alege Privacy.
    3. Selectează Location Services.
    4. Din partea de jos a paginii, alege System Services.
    5. Dezactivează comutatorul Location-Based Apple Ads.

    E important de menționat că restricționarea reclamelor relevante și ale celor bazate pe locație nu înseamnă că vei întâlni mai puține reclame. Tot ce se va întâmpla e că reclamele întâlnite vor fi mai puțin relevante pentru tine.