Istoria reclamelor Apple în acest secol – anii 2010

Apple a intrat pe piața tehnologiei computerizate și implicit în lumea reclamelor în 1976, în urmă cu mai bine de patru decenii. De atunci, reclamele, scurtmetrajele și campaniile Apple ne-au încântat, ne-au emoționat până la lacrimi sau ne-au făcut să râdem. Te invităm să facem o călătorie înapoi în timp și să ne amintim de cele mai memorabile reclame din ultimul deceniu.

The Rock cu iPhone

Apple și-a câștigat renumele la nivel mondial nu numai prin produsele sale extrem de populare, ci și prin stilul său publicitar uimitor și unic. Astăzi recunoaștem reclamele Apple prin amprenta lor distinctă: o regie excelentă, o muzică puternică ce evidențiază mesajul emoțional, atmosferă și efecte cinematografice, producție finală de calitate, umor și referințe din cultura pop. Totuși, stilul Apple nu este static și a evoluat mult de la începutul carierei sale publicitare. Dacă anii ’70 și ’80 prezentau în mare parte reclame orientate către produse, cu scopul de a convinge clienții să achiziționeze un computer, în anii ’90 a început  de fapt perioada de înflorire, cu memorabila campanie „Think Different”, care a ajutat Apple să-și construiască un nou brand, dedicat gânditorilor independenți.

În prima decadă a acestui mileniu au fost introduse iPod-urile, iPhone-urile și calculatoarele MacBook Air, iar odată cu ele a început celebra campanie de publicitate cu imagini cu siluete pentru iPod, dar și bine-cunoscuta și amuzanta reclamă „Get a Mac” (din 2006 până în 2009), cu peste 60 de spoturi publicitare. Seria noastră de articole dedicate istoriei publicității Apple se apropie de sfârșit, analizând cele mai memorabile reclame din ultimul deceniu.

Siri and Sam (2012)

În urma unei strategii de succes de a include în reclame celebrități, strategie testată în campanii precum „Think different” și „What is power?”, Apple a introdus trei reclame pentru Siri în 2012. Acestea îi aveau ca actori pe Samuel L. Jackson, Zooey Deschanel și John Malkovich și promovau funcția de asistent vocal Siri pentru iPhone 4S. În această reclamă, Samuel Jackson pregătește o cină romantică acasă, cu ajutorul aplicației Siri. El îi cere acesteia să anuleze o partidă de golf, să-i găsească roșii bio și să-i amintească să pună gazpacho pe gheață. Executată cu flerul obișnuit și cu creativitatea emblematică a celor de la Apple, această campanie nu s-a bucurat de un feedback pozitiv, îndeosebi  din cauza faptului că că experiența actorului cu Siri era semnificativ diferită de ceea ce însemna utilizarea reală a acestei tehnologii. La acea vreme Siri avea doar 2 ani și abia făcea primi pașii în lume.

Misunderstood (2013)

În septembrie 2013, Apple a prezentat un nou iPhone 5s. Pentru sezonul de Crăciun, Apple a lansat un anunț intitulat „Misunderstood” înfățișând un adolescent tăcut, care pare să fie prea ocupat cu iPhone-ul său în perioada vacanței, în loc să petreacă timp cu familia. Totuși, în cele din urmă, se dovedește că și-a petrecut timpul creând un înduioșător film de familie, care ne este dezvăluit în ziua de Crăciun. Această reclamă emoțională și frumoasă a reușit să câștige premiul Emmy pentru „Cea mai bună reclamă a anului”. A avut rolul de a evidenția profesionalismul în creștere al camerei de filmat a iPhone-ului. IPhone 5s a fost folosit mai târziu pentru realizarea filmului Tangerine, care a fost proiectat la Festivalul de Film Sundance.

The Song (2014)

Un alt videoclip emoționant a apărut în următorul sezon de sărbători, în 2014. Această reclamă de Crăciun arată o tânără care găsește o înregistrare a bunicii sale cântând „Love is Here to Stay” soțului ei care nu s-a întors niciodată acasă din război pentru sărbători. Nepoata decide să recreeze piesa ca un duet, cântând și înregistrându-se peste piesa originală, remasterizând-o pe Macbook Air. Bunicii i se dă cadoul în dimineața Crăciunului și aceasta se emoționează până la lacrimi. Și odată cu ea, sunt mișcați și cei mai mulți dintre spectatori...

The all-new Apple Music (2016)

Serviciul de streaming de muzică Apple Music a fost lansat în iunie 2015, iar un an mai târziu s-a ales cu un re-design excelent. Pentru a sărbători ziua de naștere a companiei și rebranduirea ei, cei de la Apple au lansat o serie de reclame în care sunt prezentate celebrități precum Drake sau câștigătoarea premiului Grammy, Taylor Swift. Mai sus, puteți vedea o reclamă cu James Corden, actor de comedie britanic, scriitor și vedetă TV. Reclama este un pic autoreferențială: Corden, situat în fața unui grup serios de directori Apple Music, încearcă să vină cu idei pentru spoturile Apple Music. El propune idei din ce în ce mai hilare și suprarealiste, pe care consiliul le refuză politicos, încercând cu disperare să-i spună ce vor să comunice. Anunțul se încheie cu logo-ul Apple Music și cu un slogan, dar Corden continuă cu propuneri de genul: „Am alte idei! Eu și Usher suntem gemeni identici..."

Barbers (2017)

În 2017, Apple a lansat o serie de reclame pentru iPhone 7 intitulată „Practically Magic”. Aceste reclame erau menite să prezinte cele mai noi funcții ale iPhone-ului, cum ar fi rezistența la apă, camera cu luminozitate scăzută, mesaje expresive și multe altele. Reclama de mai sus ne prezenta modul Potrait al telefonului iPhone 7, prin povestea unei frizerii al cărei succes se datora imaginilor uimitoare realizate cu iPhone. Reclama se petrecea într-o mică frizerie din New Orleans, în care nu se întâmpla nimic deosebit, până când un angajat își folosește iPhone-ul pentru a face un portret cu noua coafură a unui client și îl afișează în vitrinra firzeriei. Imaginea atrage noi clienți și numărul de portrete din vitrinra frizeriei crește. Reclama filmată cu o atmosferă cinematografică este corelată cu melodia „Fantastic Man” a pionierului de synth-funk, nigerianul William Onyearbor.

The Rock x Siri Dominate the Day (2017)

Înainte de lansarea HomePod-ului, Apple a depus mai multe eforturi de marketing pentru aplicația Siri, promovând evoluția asistentului. Reclama de mai sus, lungă de aproape patru minute, îl are ca actor pe pe Dwayne „The Rock” Johnson, prezentat ca o vedetă ocupată, care depinde de Siri pentru a-și organiza programul, pentru a face rost de un taxi, sau pentru a afla cum e vremea în Roma. Pe parcursul unei zile foarte aglomerate, cu 25 de elemente în program, The Rock reușește să viziteze capela Sixtină, să facă o prezentare de modă, să gătească o masă cu un bucătar Michelin, să asiste la un concert de muzică tradițională chineză și apoi să-și ia facă un selfie în spațiu, reușind totodată să ajungă la timp la filmarea unui film, repetând o scenă la care lucra la începutul spotului. Ce aventură pentru The Rock!

Welcome Home by Spike Jonze (2018)

În februarie 2018 a avut loc lansarea mult așteptatului produs Apple, și anume HomePod. „Welcome Home” a fost cea mai apreciată reclamă Apple din 2018. Spotul scurt de patru minute ni-l prezintă pe FKA Twigs, muzician și dansator britanic, în calitate de lucrător de birou epuizat, care vine acasă după o lungă zi de muncă și experimentează efectele transformatoare ale muzicii cu ajutorul HomePod-ului, care integrează în ritmuri muzicale împrejurimile fizice din apartamentul ei. Filmul a fost regizat de Spike Jonze, coregraful a fost Ryan Heffington, iar coloana sonoră îi aparține lui Anderson Paak („Til It is Over”). Piesa rezultată este fermecătoare, incredibilă și plină de emoții. Este o metaforă minunată a modului în care muzica ne poate transforma casa. Reclama a primit un Grand Prix la premiile Cannes Entertainment.

Apple at Work — The Underdogs (2019)

Vom încheia selecția cu un videoclip plin de umor pe care Apple l-a lansat în luna aprilie pe propriul canal de YouTube. Reclama de trei minute se concentrează asupra produselor Apple la locul de muncă. Spotul începe cu o echipă de proiectare care are la dispoziție doar câteva zile să prezinte un prototip pentru cutii rotunde de pizza înainte de întâlnirea cu un director executiv de temut. Echipa reușește totuși să-l convingă folosind iPhone-urile, iPad-urile și laptopurile Apple. Cutia de pizza rotundă din videoclip este cutia de pizza reală patentată de Apple și folosită la cantina Caffé Macs, pentru angajații Apple din Cupertino. Cu un bun simț al umorului, reclama prezintă funcții precum Continuity Camera, pentru scanarea unui document cu un iPhone direct pe un Mac, Group FaceTime, Hey Siri, AirDrop, iPad multitasking și multe altele. Mesajul principal este că produsele Apple îi ajută pe angajați să lucreze mai simplu și să fie mai productivi, să rezolve problemele în mod creativ și să colaboreze în vederea unui scop comun. În cadrul ecosistemului, totul este proiectat să lucreze în armonie.

Îți lipsește un iPad pentru a-ți exprima ideile creative? Caută în selecția iStyle și găsește-l pe cel potrivit pentru tine!