Cum să dezactivezi abonamentele pe un iPhone

    Aplicațiile de pe iPhone, iPad sau Apple TV pot oferi achiziții în aplicație și opțiuni de abonare care ar putea irita utilizatorii ce nu sunt bine informați despre labirintul iTunes Store. În acest articol vom trece prin toate opțiunile importante pe care trebuie să le cunoști, astfel încât să nu cheltui inutil bani.

    Mai întâi, trebuie să facem diferența între achizițiile clasice în aplicație și abonamente. Prima reprezintă o achiziție făcută o singură dată pentru care Apple retrage imediat de pe cardul tău bani. Aceste achiziții includ muzică sau filme de pe iTunes sau achiziția altor vieți, stimulente sau monede virtuale pentru jocuri. Spre deosebire de aceasta, aplicațiile bazate pe abonament oferă un serviciu lunar pentru care trebuie să plătești o taxă lunară, la fel cum plătești facturile de abonament la telefon, internet sau televiziune.

    Poți include în această categorie diferite aplicații de fitness, servicii de streaming de muzică precum Spotify sau Apple Music și Netflix. Aceste servicii de conținut au realizat rapid că trebuie să le ofere utilizatorilor o perioadă de probă gratuită, astfel încât lor să le fie mai ușor să se dedice pachetului de servicii cu taxa lunară. Această perioadă este de trei luni în cazul Apple Music, în timp ce Netflix oferă o lună. Când activezi o perioadă de probă gratuită, te abonezi automat la acest serviciu (și primești imediat o notificare și o factură de la Apple, chiar dacă nu trebuie să plătești imediat) și după încheierea perioadei de probă, taxa lunară va fi retrasă din contul tău.

    Abonarea este mult mai ușoară decât dezabonarea, astfel încât mulți oameni uită sau pur și simplu tind să ignore acest lucru, ceea ce înseamnă că vei pierde în mod constant 5-10 euro din cont în fiecare lună fără ca acești bani să fie folosiți pentru ceva semnificativ. Nu-ți face griji, poți renunța la un abonament în orice moment prin câteva clicuri sau atingeri. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este prin intermediul iPhone sau iPad, dar, desigur, o poți face și în aplicația iTunes pentru desktop.

    Anularea abonării poate fi făcută în șapte pași simpli pe orice dispozitiv iOS:

    1. Deschide Settings.
    2. Derulează în jos până la fila iTunes și App Store.
    3. Apasă pe ID-ul tău Apple.

    1. Alege opțiunea de vizualizare a ID-ului tău Apple.
    2. Derulează în jos și apasă pe fila Subscriptions.
    3. Aici, alege din lista Active abonamentul de care nu mai ai nevoie.
    4. Apăsă pe opțiune pentru a șterge abonamentul.

    Notă: aici te poți dezabona de la abonamentele pe care le-ai făcut prin iTunes Store. S-ar putea să te fi abonat mai devreme de pe site-ul dezvoltatorului, ca în cazul Spotify – atunci te poți dezabona doar pe site-ul dezvoltatorului, iar metoda prezentată nu îți va fi utilă.

    Dacă ai cumpărat o aplicație pe care nu o voiai, nu ți-a plăcut sau te-ai răzgândit cu privire la o achiziție din cadrul unei aplicații, poți să o anulezi aici.