Retur

Detalii despre returnarea produselor

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță (online, prin telefon) consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage.

Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le- a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real.

De exemplu: Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.

Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)
- desigilarea sau instalarea licențelor software;

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valorii aducerii la conformitate.

Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului.

Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.

Dacă ați decis să returnați un produs comandat in calitate de persoana fizica, este necesar să ne comunicați intenția de returnare folosind una dintre modalitatile de mai jos:

• Telefonic, la +40 312297474
• Prin email, la adresa webstore@istyle.ro
• Prin formularul de contact disponibil aici: https://istyle.ro/contact-retur

Dupa transmiterea cererii de retur, va rugam sa returnați produsul, prin curier, la următoarea adresa:
iSTYLE Online
Cladirea Grawe, Str. Vulturilor nr. 98, Parter, sector 3, București
Telefon contact: 0 (31) 2297474

Costul transportului produselor returnate este in sarcina clientului.

! Important! În cazul produselor iPhone, Mac și Apple Watch, vă rugam să vă asigurați că ați șters toate datele și conturile (inclusiv iCloud) setate pe dispozitive.

  • Este necesar ca produsul returnat să ajungă în depozitul nostru în termen de maximum 14 zile calendaristice din ziua în care l-ați primit;
  • Produsul trebuie să fie returnat însoțit de toate componentele, accesoriile, și în ambalajul original;
  • Daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului;
  • Produsul trebuie să fie returnat, împreună cu factura fiscală (sau o copie a acesteia) și cu toate documentele, certificatele și/ sau etichetele care l- au însoțit;
  • Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rugam sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
  • Nu uitați să ne furnizați contul bancar (IBAN) în care doriți să vă restituim contravaloarea produsului returnat. În cazul în care nu dețineti un cont bancar, ne puteți furniza contul unei persoane de încredere. IBAN-ul trebuie să conțînă 24 de caractere (cifre și litere). Contul trebuie să fie pentru LEI.

Dacă toate condițiile de mai sus sunt îndeplinite, puteti preda coletul curierului preferat de dumneavoastra, pentru a fi expediat către iSTYLE Retail, la una dintre adresele menționate în cele de mai sus.

Vă vom restitui contravaloarea produsului returnat în maximum 14 zile calendaristice din momentul în care ati comunicat intentia de retur, în contul menționat de dumneavoastră.

În cazul în care ați achitat produsul online, prin card bancar, vă vom restitui suma aferentă produsului returnat, în același cont bancar din care ați efectuat plata.


Produse care nu sunt acceptate la retur

  • Produse desigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare (ex.: casti in ear);
  • inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
  • produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
  • software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, etc.), jocuri desigilate;
  • cartuse desigilate, tonere care sunt prezentate desigilate pentru retur;
  • imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate;
  • produse configurate aduse pe comenzi speciale ferme, cu termen de livrare cuprins între 8-14 saptamani - ex. Produsele configurate special din gamele MacBook Air, macBook Pro, Mac mini, iMac, Mac Pro – CTO – Custom to Order
  • furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al Cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere;
  • folii de protectie pentru ecrane (telefoane, tablete, laptop etc.) care au fost deja utilizate;
  • produse de pe care au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe software existente la cumparare sau daca produsele au licente OEM activate;
  • acumulatorii, becurile obisnuite, becurile cu halogen (scoase din cutia originala);
  • daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezambalat;
  • in cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor;
  • prestarea sau accesul la un serviciu, după acordarea accesului sau a serviciului, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului;
  • In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.
  • produsele cumparate din magazinele fizice

Produse care sunt acceptate la retur in anumite conditii:

  • sunt acceptate produsele care fac parte din categoria Comunicatii – IT (telefoane, tablete, laptopuri) cu conditia ca accesul la acesta nu trebuie sa fie limitat prin parole, coduri de acces sau mijloace biometrice de autentificare (scanare amprenta/iris,etc.); sa nu aiba conturi active sau setari personalizate; sa nu contina date cu caracter personal - clientul garanteaza ca dispozitivul mobil a fost predat catre iStyle Reytail SRL fara informatii personale sau date cu caracter personal. IStyle Retail SRL nu este responsabil pentru datele cu caracter personal stocate pe dispozitivul mobil predat, responsabilitatea stergerii tuturor datelor cu caracter personal apartine cumparatorului inainte de a returna produsul.

Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

Persoanele juridice nu beneficiaza de drept de retur deoarece achizitia s-a facut pe firma - consumatorii sunt considerati ca fiind persoane fizice.
OUG nr. 34/2014, cat si OG nr. 130/2000, dau acest drept de retragere "consumatorilor", care sunt definiti astfel: "2. consumator - persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandeste, utilizeaza ori consuma produse sau servicii, in afara activitatii sale profesionale;"