Elemente de baza pentru Automator (II) - Cum se editeaza un workflow

Automator e o aplicatie nativa din macOS menita sa automatizeze sarcini si secvente de lucru (workflows). E un instrument incredibil de versatil ce poate fi utilizat pentru mii de sarcini si care te poate ajuta sa economisesti timp si efort.

Elemente de baza pentru Automator (II) - Cum se editeaza un workflow

În primul articol din seria dedicata functiei Automator ne-am uitat la terminologia de baza si ti-am aratat cum poti crea primul workflow. În principiu, e destul de simplu. Pentru a crea orice fel de workflow de baza (workflow, apliatie, actiune rapida, print plug-in, actiune pentru folder, alarma de calendar, plug-in pentru captura de ecran sau comanda pentru dictare), trebuie sa dai drag and drop actiunilor Automator din lista cu actiuni, într-o ordine dorita. Cum stii ce actiuni se potrivesc cel mai bine scopului tau? Poti vedea toate detaliile unei actiuni dând clic pe aceasta în Library. Descrierea va aparea în coltul din stânga-jos al ferestrei.

Automator workflowÎn aceeasi descriere poti gasi specificatii referitoare la inputul necesar, la output si la rezultatul actiunii. Desi anumite actiuni nu necesita input sau output, altele au nevoie de elemente specifice de input, precum un anumit tip de fisier dintr-o actiune precedenta. De exemplu, daca selectezi o actiune ce necesita o imagine ca input, aceasta poate fi plasata în workflow doar dupa o actiune ce are ca output un fisier de tip imagine.

Cum editezi un workflow

În Automator, ai mai multe optiuni prin care poti edita un workflow pe care l-ai creat. Poti da copy si paste uneia sau mai multor actiuni în acelasi workflow sau dintr-un workflow în altul. Poti desigur sa schimbi ordinea actiunilor si poti decide daca vrei sa utilizezi rezultatele dintr-o actiune precedenta sau nu. Actiunile de care nu mai este nevoie într-un workflow pot fi sterse. Când realizezi oricare dintre aceste editari, nu uita sa compari inputul cu outputul actiunilor din workflow pentru a te asigura ca functioneaza corect.

Pentru a copia o actiune în Automator:

  1. Selecteaza actiunea pe care vrei sa o copiezi în workflow.
  2. Alege Edit > Copy.
  3. Da clic pe workflow în locul în care vrei sa adaugi actiunea.
  4. Alege Edit > Paste.

O alta metoda de a copia actiunile e sa le tragi pur si simplu dintr-un workflow în altul.

Utilizeaza rezultatele unei actiuni precedente

Pentru a alege daca vrei sa utilizezi rezultatele unei actiuni precedente, trebuie întâi sa gasesti ce tip de input este necesar. Poti face asta dând clic pe actiune în Library. Apoi, pentru a alege daca sa utilizeze input de la o actiune precedenta da clic pe Options din actiune, apoi pe „Ignore this action’s input”.

Schimba ordinea actiunilor

Schimbarea ordinii actiunilor într-un workflow e extrem de simpla. Trage pur si simplu o actiune în noua locatie. O alta metoda e sa selectezi actiunea si sa apesi tasta Command, apoi tastele-sageata sus sau jos. În timp ce rearanjezi, nu uita sa verifici outputurile si inputurile actiunilor respective.

»òterge actiuni dintr-un workflow

De câte ori afli ca o anumita actiune nu e potrivita pentru workflow-ul tau sau pur si simplu nu mai ai nevoie de ea, o poti sterge foarte simplu. Tot ce trebuie sa faci e sa dai Delete (x) în bara de titlu a actiunii. O alta versiune ar fi sa selectezi o actiune sau un grup de actiuni si sa alegi apoi Edit > Delete sau sa apesi tasta Delete.

Mai multe elemente de baza pentru Automator în urmatorul articol dedicat acestei teme.

Îti lipseste un Mac pentru a automatiza sarcini si pentru a te juca cu Automator? Verifica selectia iSTYLE pentru MacBook-uri si Mac-uri desktop.

Înapoi la blog