De 19 ani, SmartBill este o parte integrantă a ecosistemului de business din România. Un serviciu care ajută peste 160.000 de businessuri să funcționeze mai bine, oferindu-le servicii pentru emiterea, livrarea și încasarea de facturi online. Astăzi, afacerea lui Mircea Căpățînă este o rotiță care face economia să meargă mai bine. Dar succesul nu a venit peste noapte.
„Am muncit și muncim de 19 ani, dintre care primii au fost extrem de grei și incerți. Echipa cu departamentele ei interne și colaborarea dintre noi au fost critice, iar tehnologia a jucat un rol important aici, desigur.”

De la nimic, la un business cu ajutor pentru businessuri
„Când am început, produsele Apple erau ceva la care aspiram. Primul Mac, pe care l-am luat în 2011, a fost o mare bucurie.” După primul Mac, întreaga echipă a migrat treptat pe Apple, iar de atunci n-a fost cale de întors. Principalul beneficiu resimțit a fost că n-au mai fost nevoiți să instaleze sistemul de operare uneori chiar lunar pe PC-uri.
„Este fascinant de urmărit creșterea economică a României prin raportare la costul cu produsele Apple, care în prezent au devenit aproape mainstream.”
Primul Mac, un moment de inspirație
„Primul Mac îmbina frumosul cu utilul într-un mod cum nu mai experimentasem până atunci. Apple a fost și o inspirație în business, noi fiind o companie axată pe experiența utilizatorului. Ajută să ai modele la care să aspiri, iar în România nu prea aveam și nici acum nu avem.”
Pentru businessul său, constrângerea inițială a fost mai degrabă financiară însă, cu timpul, produsele Apple au devenit accesibile, iar prin intermediul iSTYLE există o serie de metode de finanțare, care fac adopția tehnologiei Apple mai ușoară.
„Au existat și ceva rețineri înainte de tranziție. Orice tooluri folosești, hard sau soft, ești obișnuit cu ele, ești eficient, iar schimbarea te pune într-o postură de neajutorat pentru o vreme, te aruncă în incertitudine și avem tendința să o amânăm.” Însă după o vizită în Silicon Valley, în 2014, unde peste 90% dintre computerele folosite erau Mac, Mircea Căpățînă a știut că aceasta va fi tendința și în România, deși la acel moment ponderea era inversată.

Adopție organică
„La noi a fost democrație în alegerea dispozitivelor”. Echipa SmartBill a migrat în mod natural către Apple, angajații fiind liberi să-și aleagă dispozitivele. Un semn că avantajele tehnologiei Apple erau cunoscute și că alegerea a făcut diferența apoi în activitatea firmei, colegii devenind mai eficienți.
„Cum a fost alegere și nu impus, nu a fost necesar niciun fel de suport, cel mult colegii s-au îndrumat unii pe alții. A ajutat mult migrarea softurilor la nivel global înspre SaaS și popularitatea produselor Apple, care împreună au făcut să dispară vechea problemă: nu merge și pe Mac. Practic au cam dispărut toate barierele.”
Apple în România = iSTYLE
Încrederea a fost principalul aspect al colaborării cu iSTYLE. „Într-o relație B2B, încrederea e critică. Iar focusul pe produse Apple face din iSTYLE partenerul-expert în acest domeniu. Și s-a simțit când am avut mai mare nevoie”.
Pentru Mircea Căpățînă, un business nu poate fi bun decât în lucrul în care este specializat. Iar iSTYLE a devenit un partener de încredere și pentru serviciile pe care le-a livrat, pe lângă produsele Apple.

Viitorul este smart
Pentru SmartBill, Apple înseamnă stabilitate și menținerea echipei în linie cu tendințele tehnologice.
„E ușor să recomanzi produse și servicii în care crezi. Cu Apple îți vei mulțumi pentru decizie ulterior. iSTYLE pentru servicii, inclusiv cele financiare care te feresc de a bloca bani, care te ajută pe cash-flow. Practic nu trebuie să faci compromisuri în achiziția de echipament de teama de a bloca prea mulți bani deodată. Și ai și partenerul pe care te poți baza.”
© Credit foto: Cătălin Mihociu