Steve Jobs si marile dezvaluiri Apple

Seria de actualizari de primavara ale produselor reprezinta o ocazie perfecta pentru colectarea celor mai memorabile momente de scena din istoria Apple. Iata o selectie cu cele mai bune (si nu numai) dintre acestea. Pe cei care au ratat evenimentele istorice ale companiei ii invitam sa parcurga alaturi de noi cele mai renumite prestatii scenice ale lui Steve Jobs.

Steve Jobs si marile dezvaluiri Apple

Steve Jobs stia cum sa atraga publicul si bineînteles, la acea vreme, totul era mult mai bine. Asadar, nu e deloc surprinzator faptul ca dorim sa examinam anunturile facute de însusi primul CEO al companiei. Obiectivul de a fascina publicul a început cu mai mult de 30 de ani în urma.

24 Ianuarie,1984 – Hello, Macintosh! Prima aparitie istorica a lui Steve Jobs

Acesta e primul produs cu care Apple a încercat sa popularizeze tehnologia si sa o faca accesibila maselor. Iata un adevarat moment istoric: generatorul de limbaj al noului Macintosh s-a adresat audientei formata din cei 2400 de oameni aflati la Colegiul De Anza din Cupertino. Dispozitivul care oferea o interfata grafica pentru utilizator si fonturi atractive a devenit curând un factor de senzatie în lumea tehnologiei. Optimismul colectiv care a urmat anuntului a reusit sa acopere problemele calculatorului. Ne referim, de exemplu, la racirea inadecvata si lipsa unui hard disk. Cu toate acestea, din cauza pretului de 2500 de dolari, vânzarile au fost un pic dezamagitoare. Iar asta a contribuit foarte mult la plecarea lui Steve Jobs în 1985.

6 August, 1997 – Revenirea precauta a lui Steve Jobs

Desi nu este o lansare de produs propriu-zisa, acesta e un moment prea important pentru a fi ignorat. Pâna în 1997, compania a trecut printr-o perioada destul de grea si nu era sigur daca îsi poate reveni. Achizitionarea noii companii a lui Jobs se încheiase zilele acelea, motiv pentru care fondatorul a revenit în companie. Nu conteaza ca nu era un CEO oficial, nu conteaza ca s-a prezentat timid ca liderul Pixar, multimea de 5000 de oameni din Macworld, Boston, l-a întâmpinat cu o mare placere. Desigur, nu si-a putut ascunde adevaratele ambitii. Monologul sau s-a declansat rapid si curând a început sa foloseasca tot mai mult cuvinte precum „noi” si „eu” în legatura cu Apple. Oaspetele surpriza al spectacolului a fost Bill Gates, care s-a aratat foarte optimist în legatura cu presupusa viitoare cooperare a Apple si Microsoft.

6 Mai, 1998 – iMac, un nou început

În 1998, selectia PC-urilor era formata în principal din modelele plictisitoare, bej. Atunci, Apple a venit cu un nou computer oferit într-o carcasa transparenta. Despre acest model, Jobs a afirmat ca partea din spate este chiar mai frumoasa decât partea din fata a produselor rivale. În plus, iMac-ul putea fi folosit imediat dupa ce l-ai scos din cutie. Computerul era însotit de tastatura, mouse si difuzoare stereo încorporate. Clientii erau înnebuniti dupa noua masinarie colorata. Pâna la sfârsitul anului urmator, compania a vândut 800 000 de dispozitive. Este interesant de remarcat ca ideea numelui „iMac” a venit de la un profesionist de marketing, Ken Segall, care a pavat calea pentru restul „iGadget-urilor”.

21 Iunie, 1999 – Navigare de pretutindeni

Urmatoarea mare lovitura a fost data în vara anului 1999, când s-a facut anuntul despre iBook, care a devenit celebru prin porecla „Clamshell”. Designul notebook-ului – care avea o carcasa rotunjita si garnituri colorate din cauciuc – nu a putut fi comparat cu designul robust al ThinkPad-urilor IBM, care erau destul de populare pe atunci. A fost un model care putea atrage chiar si adolescente. Prin contrast, modelele traditionale se adresau în principal sectorului de business. Punctul culminant al prezentarii a fost atunci când Jobs a dovedit cu hoola hoops ca iBook se putea conecta wireless la Internet. La acea vreme proaspatul model nu era primul laptop cu WiFi. Însa acesta ar putea fi considerat unul dintre primele concepte care au reusit sa transpuna aceasta functie într-o forma atragatoare pentru utilizatori.

23 Octombrie, 2001 – 1000 de melodii în propriul buzunar

„1000 songs in your pocket” – Suna cunoscut, nu-i asa? Aceasta propozitie putea fi auzita acum 18 ani la Apple Music Event în Cupertino si a modelat într-o foarte mare masura obiceiurile de consum muzical. E destul de ciudat sa constati ca evenimentul a fost destul de nu s-a bucurat de prea mare atentie din partea companiei, în comparatie cu semnificatia sa. Practic iPod-ul a adus celor de la Apple succesul de care se bucura în prezent. Frumosul MP3 player cu capacitate de stocare de 5GB si succesorii acestuia au cucerit piata. Practic, nimeni nu a reusit sa scoata un produs similar.

9 Ianuarie, 2007 – Lumea nu va mai fi niciodata la fel

Debutul din 2007 al iPhone-ului este cel mai important, dar si cel mai bun spectacol din istoria companiei. Nu e de mirare ca acest eveniment este unul dintre cele mai analizate si discutate lansari de pâna acum. De-a lungul timpului, am scris mai multe articole despre dedicate acestui eveniment si l-am abordat din mai multe perspective.

15 Ianuarie, 2008 – Steve Jobs si computerul din plic

În San Francisco, Steve Jobs a prezentat MacBook Air ca fiind cel mai subtire notebook din lume. A demonstrat asta printr-un set de elementele vizuale spectaculoase. Noul dispozitiv Apple învelit într-o carcasa de aluminiu era mai subtire chiar si decât bine cunoscutul Sony TZ. Cel mai bun moment al spectacolului a fost când, dupa o introducere destul de lunga, computerul a fost scos dintr-o mapa de moda veche. Unii s-au plâns de absenta unitatii optice, dar Air a devenit totusi o tendinta. Dupa debutul sau, fiecare producator respectabil a creat propriul sau model extrem de subtire.

27 Ianuarie, 2010 – Asteptari mari

Publicul si presa tehnica astepta cu nerabdare iPad-ul. Cei mai multi dintre ei se asteptau ca gadget-ul Apple sa fie conceput ca un dispozitiv puternic, iesit parca din filmele SF. Însa din cauza aceste asteptari, multi au fost dezamagiti de spectacol. Asezat într-un fotoliu Le Corbusier si navigând pe iPad, Steve Jobs a încercat sa demonstreze ca acest dispozitiv reprezinta viitorul consumului de continut. Biografia sa ne arata ca, dupa spectacol, Jobs a fost destul de nervos în privinta reactiilor negative. Cu toate astea testele ulterioare au laudat dispozitivul. Pe baza recenziilor, Apple si-a dat seama ca era nevoie sa faca iPad-ul mai eficient din punct de vedere al consumului de continut. Acesta e unul dintre principalele obiective chiar si în prezent.

Ce s-a mai întâmplat de atunci?

Desigur, exista si alte momente interesante, cum ar fi prezentarea lui Siri pe iPhone 4S sau debutul functiei Touch ID pe iPhone 5S. Dar multi cred ca prezentarile din ultimii ani s

Înapoi la blog