Deci, ce este un produs (RED)?
Este la fel ca un produs obisnuit, cu exceptia faptului ca produsele (RED) ajuta la combaterea SIDA si la salvarea de vieti. Este destul de simplu. (RED) este un parteneriat al celor mai iconice marci din lume pentru a crea versiuni (RED) ale produselor si serviciilor care îti plac. Când cumperi lucruri (RED), alegerea ta ajuta milioane de persoane afectate de HIV/SIDA din Africa sub-sahariana.
Pe lânga aceasta, Ziua Mondiala a SIDA are loc în fiecare an, pe 1 decembrie. Este o oportunitate pentru oamenii din întreaga lume sa se uneasca în lupta împotriva HIV, sa arate sprijin pentru persoanele care traiesc cu HIV si sa-i comemoreze pe cei care au murit din cauza unei boli asociate cu SIDA. Potrivit stirilor recente, parteneriatul Apple si (RED) a obtinut peste 220 de milioane de dolari de donatii de-a lungul anilor, chiar daca drumul catre succes a fost destul de dificil si parteneriatul a fost aproape anulat.

Întreaga poveste a început în 2004. Pe atunci, dupa recesiunea anilor 90, Apple a fost din nou înapoi în top, în principal din cauza noului iPod si a noului iTunes. Clientii s-au îndragostit de noul dispozitiv de redare a muzicii, care a fost livrat la pachet cu castile iconice albe. Entuziasmul a fost generat de agentia de publicitate Chiat/Day si campania lor de marketing geniala. În acele cunoscute clipuri scurte, siluetele umane au dansat cu iPod-uri pe cele mai recente hituri muzicale. Pe atunci nu exista o companie ca Apple, care sa aiba o imagine atât de vie si de tinereasca.
În acelasi timp, peste Oceanul Pacific, trupa irlandeza U2 a început sa simta nevoia sa se deschida din nou catre tânara generatie. Vazând cresterea si stralucirea iPod-ului, Bono (Paul David Hewsona), solistul trupei, a vrut sa faca parte din campania publicitara plina de culoare si care a adus plus valoare atat pentru U2, cât si pentru Apple. El si-a prezentat ideea lui Steve Jobs, iar U2 a aparut în reclame Apple, fara sa plateasca un singur ban.
A fost cu adevarat ceva diferit. U2 nu mai aparuse niciodata în reclame, chiar si atunci când li s-au oferit 23 de milioane de dolari.
Bono si-a dorit sa aiba propriul videoclip cu trupa cu tema siluetelor si prima copie a noului lor album, How To Dismantle an Atomic Bomb, a fost oferita lui Steve Jobs.

Negocierile oficiale cu Interscope Record au fost conduse de fostul CEO al companiei, Jimmy Iovine. Mai târziu, legendarul membru al industriei muzicale a semnat cu Apple, aducând astfel o multime de oferte pe masa, cum ar fi achizitia Beats sau lansarea Apple Music. Negocierile nu au fost usoare, Lui Steve Jobs nu i-au placut termenii lui Bono. Pe lânga aparitia în reclame si alte platforme Apple (iTunes si panouri publicitare), Bono a dorit sa forteze Apple sa lanseze un iPod exclusiv U2 negru, împartind si veniturile produsului cu U2. Cu toate acestea, Jobs a crezut ca trupa va câstiga mult mai mult cu aceasta afacere decât Apple si a fost convins ca iPod-urile nu vor arata bine în culori închise.
Dupa alte negocieri dure, editia iPod U2 si colaborarea lor au fost prezentate la California Theatre, San José pe 26 octombrie 2004. Atât evenimentul, cât si reclama sunt înca disponibile pe YouTube. Editia speciala nu a constat doar într-o noua culoare, ci noul iPod avea semnaturile membrilor trupei gravate, împreuna cu cel mai nou album U2 încarcat pe dispozitiv. Parteneriatul a reusit, ducând trupa irlandeza înapoi în vârful industriei muzicale a secolului XXI si aducându-i lui Apple un profit imens.

Desi, parteneriatul nu a rezultat în mai multe reclame, acesta a dus la o relatie amicala între cei doi si câtiva ani mai târziu, Bono a apelat din nou la Jobs cu un concept îndraznet: ideea campaniei RED. Cântaretul principal al U2 a prezentat din nou detaliile parteneriatului: mai multe companii s-ar alatura pentru fabricarea dispozitivelor speciale de culoare rosie si vor dona din veniturile pentru combaterea HIV / SIDA este Africa. Abilitatile de negociere ale lui Bono au reusit sa-l convinga pe Jobs despre ideea unui iPod rosu. Se stie pe larg ca filantropia nu a fost una dintre virtutile lui Jobs.
Acordul nu a devenit din nou usor. Ideea muzicianului a fost sa afiseze numele producatorului între paranteze lânga titlul RED, afisând asocierea în comun. Cu toate acestea, Jobs nu s-a conformat, iar dezacordul lor a dus la o lupta vicioasa. Solutia a fost inventata de Jobs si astfel, pe dispozitivele Apple s-a inclus cuvântul PRODUCT între paranteze, în loc de numele companiei în sine. De asemenea, Jobs l-a lasat pe Bono sa faca reclama dispozitivelor asa cum si-a dorit. Acesta este motivul pentru care numele companiei se afla între paranteze pe site-ul RED.

IPod-ul RED a aterizat în magazine în toamna lui 2006, iar restul este deja istorie: 13 ani de cooperare, sute de milioane de dolari venituri în scop caritabil. Este inutil sa mentionam despre satisfactia clientilor pentru aceasta cooperare, deoarece dispozitivele (PRODUCT) RED arata minunat. Astfel, iPhone 11 si iPhone XR sunt disponibile în culori rosii, la fel ca Apple Watch si vechiul Mac Pro.
Source: Steve Jobs by Walter Isaacson