Plasarea de produs Apple in scenele filmelor din diferite epociplasarea-de-produs-apple-in-scenele-filmelor-din-diferite-epoci

Diferite dispozitive cu logo-ul Apple pot aparea destul de des in filme. Iar asta se intampla, de obicei, pentru ca plasarea de produse joaca un rol esential in planul de marketing al companiei. Hai sa vedem care e mai exact scopul acestor aparitii si sa ne uitam la cateva exemple celebre.

Plasarea de produs Apple in scenele filmelor din diferite epociplasarea-de-produs-apple-in-scenele-filmelor-din-diferite-epoci

În anii ’80, expertii de marketing ai companiei si-au dat seama cât de important e pentru constructia brandului plasarea produselor Apple în filme. De-a lungul timpului, s-a întâmplat nu doar o data ca un film sa genereze o cerere foarte mare pentru un anumit produs. Nu e de mirare ca cei din Cupertino si-au propus sa fie prezenti în cât mai multe productii hollywoodiene cu putinta.

Aceasta metoda a devenit un aspect foarte important pentru imaginea companiei. Nu e deloc surprinzator ca si ceilalti competitori au început sa apeleze la plasarea de produs. Sa ne gândim doar la cazul James Bond si Sony. Cu toate astea, se pare ca Apple nu are rival în ceea ce priveste numarul de aparitii în filme artistice. Iata în continuare si motivul.

Într-una dintre înfatisarile pentru nesfârsitul proces legal Apple vs. Samsung din 2012, Phil Schiller, Vice Presedintele Senior de la Worldwide Marketing, a trebuit sa expuna câteva informatii din culisele acestor practici. El a afirmat ca plasarea de produs are un rol mai însemnat în strategia de marketing a companiei decât reclamele traditionale. Exista chiar si oameni special angajati pentru colaborarea cu Hollowood.

Plasarea de produs: la mica întelegere

De cele mai multe ori, compania nu plateste pentru plasarea produselor, ci realizeaza întelegeri cu producatorul filmului pentru a oferi, de exemplu, dispozitive gratuit pentru filmare. Acesta e motivul pentru care toata lumea foloseste iPhone-uri si Mac-uri în productia Netflix House of Cards. Iar faptul ca Apple e o companie cu sediul în Statele Unite reprezinta un avantaj urias, comparativ cu ceilalti producatori de peste hotare.

Uneori, nici nu e nevoie sa se lupte prea tare pentru astfel de oferte. Datorita brandului de succes, multi producatori se gândesc ca dispozitivele Apple se potrivesc cel mai bine cu personajele lor. Evident, cei din Cupertino pastreaza în secret întreaga strategie, asa ca nu vom sti niciodata ce pun la cale.

Acum, hai sa ne amintim câteva exemple!

Cea mai amuzanta plasare de produs poate fi legata cu siguranta de Star Trek, serie în care apareau o multime de momente hazlii. În The Voyage Home (1986), echipajul navei USS Enterprise calatoreste 300 de ani înapoi în timp. Aici, inginerul-sef Scotty e impresionat de un Macintosh clasic. La început, e putin socat de lipsa comenzilor vocale si se gândeste ca mouse-ul e un microfon. Dar apoi se obisnuieste rapid cu tastatura, pe care o gaseste destul de ciudata. Initial, pentru aceasta scena creatorii filmului au dorit sa utilizeze un computer Amiga. Dar de ce sa dea bani pe el, când au putut împrumuta un Mac.

Back to the Future Part 2 (1989)

Câtiva ani mai târziu, dispozitivul Apple a aparut din nou într-o naratiune în care personajele principale calatoresc în timp. Calatorind din 1985 în 2015, Marty McFly are acces la lumea viitorului. O lume care în prezent nu s-a materializat înca. Desi hoverboard-urile sunt în faza de testare, iar Nike produce deja pantofi care e leaga singuri la sireturi, înca nu avem masini zburatoare, nici meteorologi infailibili. Cu toate astea, în magazinele de antichitati poti gasi cu usurinta Mac-uri vechi, la fel cum s-a întâmplat si în filmul Înapoi în viitor: Partea a 2-a.

Jurassic Park (1993)

Desi nu apare logo-ul, se vede foarte clar ca Dennis Nedry elibereaza bestiile în parcul tematic dedicat creaturilor preistorice utilizând un Macintosh Quadra 700. Dispozitivul care a fost pe piata între anii 1991 si 1993 arata foarte bine. Cu toate astea, a reprezentat una dintre seriile de computere care nu s-au bucurat de un succes prea mare.

Mission Impossible (1996)

Una dintre cele mai cunoscute povesti e cea în care Tom Cruise joaca pentru prima data în rolul lui Ethan Hunt. Compania, care la vremea respectiva nu statea tocmai bine la capitolul fonduri, a oferit filmului publicitate în valoare de 15 milioane de dolari. În schimb produsele Apple au fost inserate în scenele productiei. Astfel, în film a aparut un PowerBook 5300c. Însa în locul propriului sistem de operare, pe ecran a fost afisat ceva cu totul diferit. Astfel, s-a ratat ocazia promovarii unui element esential al acestui computer, programul OS.

Independence Day (1996)

1996 a fost anul în care Apple a salvat lumea, cel putin pe marile ecrane. În cel mai important moment din filmul lui Ronald Emmerich, Jeff Goldblum blocheaza sistemul de securitate al extraterestrilor utilizând un PowerBook 5300. Aparent, extraterestrii nu utilizau tocmai cea mai avansata tehnologie, de vreme ce au fost rapusi de un procesor de 100MHz… În ciuda tuturor eforturilor, productia modelului a fost întrerupta la doar câteva saptamâni de la lansare.

You’ve Got Mail (1998)

Mesaj pentru tine (You’ve Got Mail) e o parada de iubire de proportii epice cu Meg Ryan si Tom Hanks. La 21 de ani de la aparitie, nu putem spune ca filmul a atins succesul unei legende cinematografice. Dar acesta reda destul de fidel atmosfera unei epoci în care dating-ul online era mai degraba ceva misterios si incitant, decât o activitate acuzata de superficialitate (asa cum e perceputa în prezent). Filmul a dedicat un total de 4 minute clasicului logo colorat Apple, de pe spatele PowerBook-ului. Oricum, se pare ca a fost prima oara când Meg Ryan a utilizat un computer.

The Office: Christmas Party (2005)

În afara de Mac-uri, si iPod-ul a avut o aparitie semnificativa în serialul The Office. În episodul de Craciun din 2005, seful cumpara un iPod foarte scump pentru unul dintre colegi. Acest gest stârneste un razboi general în birou, pentru revendicarea cadoului. Acesta a devenit unul dintre cele mai bune episoade ale seriei. De asemenea, episodul a fost o fantastica reclama gratuita pentru Apple. Asta pentru ca ideea utilizarii unui iPod a venit de la însasi producatorii filmului.

Search (2018)

Un exemplu mai recent e Search, un thriller de anul trecut în care un tata disperat îsi cauta fiica. Interesant e ca principala scena se desfasoara pe ecranului unui Mac, iar majoritatea sc

Înapoi la blog