Limiteaza tracking-ul de marketing pe dispozitivele personale

La fel ca multe alte companii, Apple colecteaza anumite date pentru a afisa reclamele relevante pe propriile platforme. Cu toate astea, nu e nevoie sa te impacientezi. Ai optiunea de a limita acest serviciu cu doar cateva clickuri, daca asta iti doresti.

Limiteaza tracking-ul de marketing pe dispozitivele personale

Desigur, la început trebuie sa raspundem la urmatoarea întrebare: unde se pot gasi platformele de reclame ale companiei Apple? Pe baza informatiilor gasite pe pagina de suport, reclamele Apple pot fi întâlnite îndeosebi în aplicatiile App Store, News si Stocks. Daca serviciul oferit de News nu functioneaza pretutindeni, la App Store are acces oricine. Hai sa vedem un exemplu concret. Când cauti o anumita aplicatie, sunt sanse ca primul rezultat sa fie o reclama (la fel ca la Google). Daca întâmpini astfel de reclame, da click pe semnul „Ad” si vei primi o descriere detaliata cu motivul pentru care acel continut ti-a fost afisat.

Reclama directionata se bazeaza pe achizitionarea anumitor date. E vorba de informatii de tipul: modelul dispozitivului, vârsta utilizatorilor, aplicatii descarcate în prealabil, articole citite în Stocks sau informatii primite de la terti prin activitati in-app. Cu toate astea, pe durata procedurii, Apple nu ofera acces tertilor la datelor noastre personale.

În schimb, se creeaza grupuri de câte 5000 de persoane, pe baza datelor colectate (asa numitele segmente). Aici, partile sunt caracterizate de proprietati similare (ex. descarca aceleasi aplicatii, au aceeasi vârsta). Oamenii de marketing se pot adresa direct doar acestor segmente. Asadar, nu va fi vizata o persoana data (ex. John Smith), ci doar grupul creat de Apple pe baza anumitor caracteristici.

Dezactiveaza reclamele relevante în pe iOS si Apple TV

Cu toate astea, se poate întâmpla ca unii oameni sa fie totusi deranjati de modul în care sunt alcatuite aceste grupuri. Pentru a restrictiona serviciul, trebuie sa urmezi câtiva pasi simpli. Hai sa vedem cum poti face astea în iOS.

  1. Deschide Settings.
  2. Alege Privacy.
  3. Alege Advertising din partea de jos a paginii.
  4. Activeaza comutatorul Limit Ad Tracking.

Pe Apple TV, procedura e similara. Trebuie sa accesezi Settings > General > Privacy > Limit Ad Tracking.

În caz ca nu doresti sa dezactivezi reclamele mai relevante, ci doar vrei sa stergi informatiile stocate, alge „Reset Advertising Identifier” din aceeasi platforma. Ca tot veni vorba de asta, îti poti verifica oricând „fisierul” personal. Trebuie sa dai click pe optiunea View Ad Information. E o solutie excelenta daca esti nerabdator sa afli ce e în „fisierul” tau. Însa unii oameni s-ar putea sa nu fie deloc surprinsi de informatiile gasite.

Dezactiveaza ad-urile pe baza de locatie

În afara de datele colectate pentru formarea segmentelor, Apple se poate folosi si de locatia noastra. Însa si aceasta optiune poate fi dezactivata:

  1. Deschide Settings.
  2. Alege Privacy.
  3. Selecteaza Location Services.
  4. Din partea de jos a paginii, alege System Services.
  5. Dezactiveaza comutatorul Location-Based Apple Ads.

E important de mentionat ca restrictionarea reclamelor relevante si ale celor bazate pe locatie nu înseamna ca vei întâlni mai putine reclame. Tot ce se va întâmpla e ca reclamele întâlnite vor fi mai putin relevante pentru tine.

Înapoi la blog