Aplicatiile iWork lucreaza pentru tine: Sfaturi pentru Numbers

Ca parte a suitei iWork, Numbers iti permite sa creezi foi de calcul foarte complexe. Numbers este o aplicatie de foi de calcul extrem de versatila ce poate satisface toate nevoile pe care le presupune un spreadsheet. Am strans o serie de sfaturi utile, pentru a te ajuta sa profiti la maximum de aceasta aplicatie.

Aplicatiile iWork lucreaza pentru tine: Sfaturi pentru Numbers

Gândeste-te la Numbers ca la o pânza pentru pictat

Spre deosebire de aplicatiile clasice pentru foi de calcul – care folosesc tabelele ca pe un recipient primar, cu alte elemente adiacente plasate în interiorul tabelului – Numbers utilizeaza o abordare de „pânza” goala, asta înseamna ca tabelele reprezinta doar unul dintre multele tipuri de suporturi ce pot fi plasate într-o pagina. Documentele Numbers pot contine mai multe foi, fiecare dintre ele putând fi utilizata ca o pânza goala pe care sa adaugi tabele, text, elemente grafice sau diagrame. De exemplu, atunci când documentezi un experiment stiintific de laborator sau un proiect de cercetare, adaugarea de fotografii si videoclipuri ar putea ajuta la crearea unei prezentari bogate din punct de vedere vizual. Datorita numeroaselor sabloane disponibile, poti utiliza Numbers, de exemplu, pentru a gasi informatii legate de afaceri, pentru planificarea vacantelor si asa mai departe. Adaugând capturi de ecran de pe site-uri web sau fotografii ale locurilor pe care le cauti, poti utiliza Numbers ca pe o „masa de joc”.

Numbers coloana

Organizeaza un spreadsheet cu diferite foi

Poti adauga mai multe foi (sau file) într-o foaie de calcul pentru a te ajuta sa-ti organizezi mai bine tabelele, diagramele si alte informatii. De exemplu, poti împarti planificarea unei petreceri în fise separate pentru buget, lista de invitati, meniul si lista sarcinilor.

Pentru a organiza foile, redenumeste o foaie facând dublu click pe numele acesteia, apoi tasteaza una noua. Pentru a dubla o foaie: muta cursorul pe partea dreapta a unei file, da click pe sageata care apare, apoi alege Duplicate. Daca doresti sa stergi o foaie, muta cursorul pe partea dreapta a unei file, da click pe sageata care apare, apoi alege Delete.

În locul unui tabel mai mare, foloseste mai multe tabele

În Numbers poti adauga cu usurinta tabele într-o foaie de calcul. Cu toate acestea, ori de câte ori este posibil, împarte calculele în mai multe tabele pentru a-ti usura navigarea pe foaia de calcul. Utilizarea tabelelor mai mici ajuta, de asemenea, la izolarea eventualelor probleme de matematica care pot aparea în calculele complexe. Când adaugi un tabel, alege dintr-un numar de stiluri prestabilite care se potrivesc cu sablonul tau. Dupa ce adaugi un tabel, îl poti personaliza oricum doresti. Într-o foaie poti adauga câte tabele doresti.

Pentru a adauga un nou tabel, urmeaza pasii de mai jos:

  1. Apasa pe iconita tabel din bara de instrumente, apoi da click pe un tabel sau trage unul într-o foaie de calcul.
  2. Apoi, poti tasta în celulele ca sa le formatezi, sa muti tabelul sau sa-l redimensionezi, sa adaugi sau sa elimini rânduri si sa aplici diverse stiluri de tabel.

Când creezi un nou tabel, nu uita sa îl denumesti. Daca nu îi dai un nume adecvat, te vei confrunta cu referintele implicite (Tabelul 1, Tabelul 2, Tabelul 3 si asa mai departe) atunci când vei încerca sa aplici diferite formule. Pentru a edita numele implicit al tabelului, da dublu click pe numele din partea de sus al acestuia, apoi tasteaza un nume nou.

Foloseste coloane/rânduri Header

Un alt mod grozav de a-ti organiza foaia de calcul, mai ales atunci când contine o multime de date, este sa folosesti coloane de antet din tabel. În principiu, aceasta înseamna ca îngheti o coloana sau un rând, astfel încât sa ramâna acolo unde este chiar în timp ce dai scroll. Coloanele sau rândurile Header sunt utile pentru tabele lungi, daca ai nevoie ca anumite rânduri sau coloane sa fie întotdeauna vizibile. Rândurile si coloanele antetului apar în partea de sus si în stânga tabelului. Un tabel poate avea pâna la cinci rânduri si cinci coloane de antet.

Pentru a îngheta rândurile sau coloanele de antet:

  1. Apasa pe tabel.
  2. În bara laterala Format, da click pe fila Tabel, apoi pe meniurile pop-up de mai jos de Headers & Footer si apoi alege Freeze Header Rows sau Freeze Header Columns. Pentru a dezgheata, deselecteaza Freeze Header Rows sau Freeze Header Columns, astfel încât marcajul sa dispara.

Formateaza celulele pentru a afisa diferite tipuri de date

Numbers încearca sa ghiceasca ce format de date sa foloseasca, în functie de ceea ce tastezi în celul unui tabel. Adesea va ghici corect, dar uneori vei dori sa setezi manual formatul de date. Puteti edita o celula de tabel cu un format de date specific (de exemplu, numar, moneda, procent, data si ora, casuta si multe altele) care determina modul în care apar datele din celula si modul în care acestea sunt utilizate în calcule.

Poti alege, de asemenea, câte zecimale apar în celulele care contin numere, unitati valutare sau valori procentuale, chiar daca valoarea exacta introdusa în celula are mai multe zecimale decât doresti sa afisezi.

Pentru a formata celulele, urmeaza pasii de mai jos:

  1. Selecteza celulele pe care doresti sa le formatezi.
  2. În bara laterala Format, da click pe fila Cell.
  3. Apasa pe meniul pop-up Data Format si alege una dintre optiunile prezentate.

Foloseste formatele de date interactive

Numbers ofera cinci formate de date interactive: caseta de selectare, clasificarea cu stelute, glisorul, stepper-ul si meniul pop-up. Acestea îti permit sa actualizezi datele din tabel în mod dinamic si sa-ti fie la îndemâna în multe ocazii. De exemplu, poti utiliza meniul pop-up pentru a crea o lista personalizata de articole din care utilizatorii pot alege sau poti folosi glisorul pentru a aplica rapid o valoare numerica într-o gama stabilita de tine. Crearea meniurilor pop-up va accelera introducerea datelor. Poti utiliza casutele pentru listele de activitati sau pentru organizarea listelor si a formatului prin stelute pentru evaluarea calitativa.

Utilizeaza instrumnetele de partajare si colaborare

În mod similar cu Pages si Keynote, Numbers ofera optiunea de partajare instantanee si colaborare în timp real.Stiai ca poti trimite o foaie de calcul direct din Numbers? Chiar si utilizatorii care folosesc suita iWork zilnic tind sa ignore aceasta functie. Poti trimite un document Numbers folosind AirDrop, Mail, Messages sau un alt serviciu. Mai mult, poti trimite documentul chiar si într-un alt format – PDF, Microsoft Excel, CSV sau TSV. Este mult mai rapid decât sa exporti mai întâi foaia de calcul si apoi sa deschizi aplicatia Mail sau o alta aplicatie pentru a o trimite. Pentru a trimite o foaie de calcul direct din Numbers este foarte simplu:

Cu foaia de calcul deschisa, alege Share > Send a copy. Selecteaza formatul preferat si, daca este necesar, specifica setarile.

Numbers Sharing

În plus, poti colabora cu alte persoane în timp real, parajând un link catre foaia ta de calcul Numbers. Deoarece foile de calcul partajate si orice modificari ale acestora sunt salvate în iCloud, persoanele care lucreaza în foaia de calcul pot vedea modificarile dupa cum au fost facute. Ca proprietar al foii de calcul, controlezi cine are acces la aceasta si ce poate face cu ea. De exemplu, poti trimite un link pentru foi de calcul pe care oricine îl poate folosi pentru a deschide documentul sau poti invita a

Înapoi la blog