Unul dintre colegii nostri este un ciclist entuziast. Acesta este mereu pe drum cu bicicleta si parcurge aproximativ 7-12 000 de kilometri pe an. El a facut o calatorie lunga de o zi pentru a testa performanta noului iPhone 11 în diferite situatii.

A trecut recent de la un iPhone 5s la un iPhone 8 Plus, dar nu s-a oprit acolo si a ales un iPhone 11. În timpul testarii, obiectivul sau a fost ca telefonul sa reziste o zi întreaga fara sa-l conecteze la nicio sursa de energie si sa nu foloseasca alt dispozitiv decât iPhone-ul sau.
Sa aflam care a fost experienta sa:
GPS si Maps
Un tur bine planificat poate întâmpina obstacole daca vei rata o curba si nu vei mai urma directia corecta. Am ales sa las computerul bicicletei în urma si mi-am folosit telefonul pentru ghidare. Întrucât sunt un mare fan al solutiilor native Apple, am folosit Apple Maps pe parcursul întregii mele calatorii.

Distanta de parcurs a fost de 248,9 kilometri, în jurul Lacului Balaton din Ungaria, numit si “inima Europei”. Am vizitat lacul de mai multe ori, asa ca am cunoscut foarte bine primii 50-60 de kilometri ai drumului meu planificat. Dupa aceea, m-am putut baza doar pe telefonul meu, indicatoarele rutiere nefiind întotdeauna prezente pe drum. A trebuit sa-mi folosesc telefonul pentru a gasi diferite magazine, toalete si alte opriri.
Portofel
În ceea ce priveste plata, Apple Pay ar fi cea mai buna alegere. Cu toate acestea, banca mea nu sustine înca aceasta solutie de plata. În felul acesta, am folosit cardul bancar virtual Revolut pentru a putea plati prin iPhone. Un dublu click pe butonul lateral si pot plati cu usurinta la orice fel de terminale POS wireless.
Singurul lucru mai putin confortabil fata de iPhone 8 Plus, este lipsa Touch ID. Astfel, acum trebuie sa îndrepti telefonul direct spre fata. Cu iPhone 8 Plus, a trebuit doar sa apuc telefonul si sa pun degetul mare pe butonul Home, gest pe care îl fac de obicei când scot telefonul din buzunar.
Aparatul foto
În afara de mersul cu bicicleta, îmi place foarte mult sa fac poze, însa nu sunt decât un amator. Înainte, purtam camera DSLR cu mine, dar nu si de data asta. Acum aveam doar iPhone-ul. E inutil sa spun ca si-a facut perfect treaba.

Evident, am observat câteva îmbunatatiri fata de camera lui iPhone 8. Modul portret a devenit mult mai bun. Noul sistem utilizeaza efectul bokeh mult mai bine, facând întreaga imagine mult mai draguta.
Când vine vorba de editarea fotografiilor, nu sunt un mare fan al instrumentelor native de editare Apple. Folosesc aplicatia Enlight pentru a edita temperatura de culoare, contrastul sau highlights.
Music Player
Îmi place sa ascult muzica în timp ce ma plimb cu bicicleta, însa rareori fac acest lucru. Este extrem de periculos si poate duce la accidente grave.
Dar daca as asculta vreo muzica, as face-o cu Apple Music. Suna 100% mai bine decât orice puteam descarca de pe Internet. Nu mai vorbim de faptul ca utilizarea sa este extrem de usoara.
Internet
Desi accentul principal al calatoriei mele a fost mersul pe bicicleta si fotografierea, nu aveam cum sa evit navigarea pe internet.
M-am folosit de internet astfel:
- Am cautat cel mai apropiat magazin
- Am raspuns mesajelor
- Am verificat prognoza meteo din zona în care pedalam
- Am postat fotografii pe social media
Toate aceste activitati nu mi-au afectat prea mult bateria. Oricum, viteza noului telefon este incredibila, chiar în comparatie cu 8 Plus.
Aplicatia Strava
Pe parcursul întregii calatorii am folosit o aplicatie specifica pentru ciclism: Strava. Întrucât ”nu am putut” sa-mi folosesc computerul bicicletei, aceasta aplicatie a rulat pe telefonul meu tot timpul. Astfel, am surprins întregul traseu, distanta, timpul petrecut si bineînteles viteza. De asemenea, pot compara rezultatele cu alte persoane care au trecut prin apropiere.

Telefonul meu a functionat întreaga perioada pe 4G. Cu toate acestea, am oprit toate sincronizarile, notificarile si aplicatiile inutile care rulau pe fundal. Astfel, am economisit mult din baterie. Când am terminat calatoria, bateria a fost 12%, dar trebuie sa recunosc ca am activat modul de consum redus în jurul valorii de 30%.
În timpul calatoriei:
- Am parcurs 248.95 kilometri
- Durata totala a fost de 10 ore si 54 de minute pe bicicleta
- Întreaga tura a durat 13 ore si 53 de minute
- Am consumat 88% din baterie
- Am folosit telefonul de 94 de ori
- Am utilizat screen time 2 ore si 16 minute
- Am facut 87 de fotografii
Desi, timpul de screen time nu a fost atât de mare, Strava “a mâncat” mult în timpul celor 13-14 ore de utilizare.
În concluzie, trebuie sa recunosc ca sunt impresionat de aceasta minunatie de telefon.