Acest mod complex de a gestiona timpul, concentrarea si a fi mai productiv merge pe o premisa simpla: creierul tau este sursa gândurilor si a creativitatii, nu un loc în care stochezi termene si liste cu sarcinile tale. Sa vedem câteva trucuri geniale GTD (si alte sisteme conexe) pe care le poti folosi chiar acum.
Regula celor doua minute: unul dintre trucurile simple, dar extrem de utile. Daca un task dureaza doua minute sau mai putin, rezolva-l imediat. Este o modalitate excelenta de a preveni amânarea.Stiai ca aplicatia Clock din iPhone îti ofera un cronometru?

Procrastinarea. Când studiezi (sau lucrezi la ceva important), probabil ca petreci mult timp facând orice altceva doar pentru a evita studiul propriu-zis. Rezultatul? Ai abordat sarcina respectiva în ultimul moment, studiind sau scriind prezentarea peste noapte.Si probabil ca ai realizat ca nu a fost atât de rau… Poti seta cu usurinta o prioritate în cadrul sarcinilor Reminder si sa o semnalizezi. Toate acele sarcini neplacute vor fi afisate în lista Smart. În fiecare dimineata vei începe ziua cu o sarcina prioritara, iar dupa finalizarea task-ului vei avea un sentiment de usurare stiind ca ce a fost mai greu a trecut cu bine.
Munca profunda. Îti poti petrece zilele, saptamânile si lunile întregi fiind ocupat, dar fara vreun rezultat semnificativ. Petr Mára, un guru al productivitatii Apple, rezuma bine acest lucru. „Nu raspund la e-mailuri. Scuze. Daca raspund la fiecare mesaj despre ce tip de iPhone ar trebui sa cumparati, nu as putea crea un podcast pentru mii de oameni”. Cititi cartea excelenta a lui Cal Newport despre munca profunda sau superficiala si începe sa implementezi cele patru elemente ale sale privind munca profunda: locatia, durata, structura si cerintele.
Gaseste un spatiu fara distrageri sau creeaza unul daca lucrezi într-un spatiu deschis. Daca ai nevoie de ajutor în pregatirea sesiunilor, încerca Focus Keeper si creste durata sesiunilor de lucru profunde de la 15 minute la orice timp te simti confortabil. Structureaza sesiunile si seteaza regulile si parametrii concentrarii. Daca doresti sa creezi un desktop care sa-ti îmbunatateasca productivitatea, consulta ghidul nostru despre cum sa utilizezi mai multe desktop-uri. De asemenea, încearca sa setezi câteva obiective masurabile ale rezultatelor tale. Cerintele pot varia de la bautura preferata la investitia în unele casti care anuleaza zgomotul (ce zici de o pereche draguta de Beats?).

Rezerva-ti timpul. Daca obisnuiesti sa cooperezi cu alte persoane , iar managementul de proiect este o parte importanta a muncii tale, s-ar putea sa ai o zi împartita între sedinte si întâlniri. Fii proactiv si rezerva-ti zilele sau jumatatile de zi pentru tine si lucreaza la ce este important pentru tine, nu pentru ceilalti. Rezerva o zi pentru întâlnirile tale si foloseste restul doar pentru lucrurile tale. În acest fel, vei ajunge la acele sarcini cruciale si evazive pe care le amâni de câteva saptamâni. Poti rezerva timpul pentru diverse, precum: programare, scriere, cercetare, comunicare, raportare etc.
Check-lists. „Din nou, ai uitat sa încarci raportul pe intranet! De câte ori sa îti amintesc despre asta?” Desigur, nu este necesar sa reinventezi roata de fiecare data când ai nevoie sa faci fata unei sarcini cu care nu esti foarte familiar. Cu siguranta, exista task-uri pe care le poti face în timp ce esti pe jumatate adormit, dar cum ramâne cu restul? Solutia este simpla. La sfârsitul unui proiect sau al unei sarcini complicate, trebuie doar sa deschizi Notes si sa creezi o lista tip "checklist".

- Deschide aplicatia Notes.
- Apasa pe pictograma din coltul dreapta si creaza o noua nota.
- Apasa pe pictograma în forma de cerc si creaza un checkbox.
- Scrie task-ul în checkbox si repeta procesul pentru crearea unei liste.
De ce vrei sa petreci timp creând o lista de verificare simpla? În primul rând, David Allen si GTD sunt fericiti cu privire la pastrarea capului liber de informatii. Notând un proces si creând un manual de sortare, trebuie sa îti revizuiesti în mod constient lucrarea, sa formulezi pasii necesari (cu verb, nu cu substantiv!) si sa-i notezi pentru a-i putea utiliza.
Sursa: Doist.com, Marvelz.com