Se poate întâmpla sa platesti pentru o aplicatie sau pentru o optiune suplimentara de tip in-app care sa nu îti ofere experienta pe care o asteptai. În astfel de cazuri, pe baza unei relatii de fairplay, îti poti retrage achizitia. Dar ce înseamna mai exact acest lucru?
Daca achizitionezi toate jocurile si apoi ceri banii înapoi dupa câteva zile, tipii de la Apple nu doar ca vor da din cap în semn de dezaprobare, dar îti vor respinge cererea, chiar daca ai la dispozitie 14 zile sa ceri restituirea banilor. Acest detaliu e mentionat în toate e-mailurile pe care le primesti pentru confirmarea achizitiilor.

Dar se poate ca cererea ta sa fie reala si îndreptatita. În acest caz, cauta e-mailul de verificare a comenzii în casuta personala de e-mail, iar în partea de jos a mesajului vei gasi un link: Report a Problem.
Aici poti gasi mai multe optiuni: aplicatia e plina de bug-uri, nu ai primit experienta pe care te asteptai sa o primesti sau pur si simplu nu ti-a placut aplicatia. În urmatoarea casuta de text trebuie sa incluzi câteva propozitii în care sa explici motivele cererii. Poti invoca motive precum faptul ca nu ai vrut sa faci achizitia sau ca ai dat pur si simplu un click gresit. Apoi, Apple îti va analiza cererea si îti va înapoia suma de bani în aproximativ 10-12 zile.
Dar cum ramâne cu achizitiile in-app?
Ce se întâmpla daca ai cumparat din greseala anumite functii suplimentare sau daca te-ai razgândit în privinta acestora?

Majoritatea dezvoltatorilor prefera sa includa achizitii in-app atât în aplicatiile gratuite, cât si în cele contra-cost. Când intri sa vezi detaliile unei aplicatii, App Store afiseaza obligatoriu toate optiunile de plata dintre care poti sa alegi.
Achizitiile in-app sunt de doua feluri. Pe de o parte, îti pot permite sa faci un upgrade de la o versiune gratuita/de baza la o versiune pro. Pe de alta parte, poti cumpara elemente consumabile precum bani virtuali pentru jocuri. Aceste aplicatii apartin dezvoltatorului aplicatiei. Apple raspunde doar de aplicatiile platite. Prin urmare, când vine vorba de achizitii in-app, trebuie sa apelezi la dezvoltatorul aplicatiei. Acesta poate fi contactat cu usurinta, utilizând adresa din App Store.
De cele mai multe ori, aplicatiile includ o sectiune separata sau un meniu pentru continutul extra, sau poti intra în Settings pentru mai multe optiuni. De asemenea, poti intra si în magazinul virtual al jocului pentru a gasi obiectele puse la vânzare, precum bani virtuali, loot box-uri sau boostari. Aici e foarte probabil sa gasesti o optiune pentru suport.