Nu cu mult timp în urma, am crezut ca viitorul se afla pe telefonul mobil, iar în ziua de astazi predictia a devenit realitate si traim în epoca aplicatiilor mobile. Aplicatia Annie tine un ochi asupra obiceiurilor consumatorilor timp de 10 ani, facând statisticile lor destul de complexe. Annie a publicat recent raportul anual despre tendintele anului trecut.
Disclaimer: întregul raport este despre tendintele globale si include statistici atât pentru iOS, cât si pentru Android.

Anul trecut s-a înregistrat un record de 204 miliarde de descarcari de aplicatii în întreaga lume, ceea ce înseamna o crestere de 45% fata de 2016. Utilizatorii petrec zilnic o medie de 3,7 ore folosind telefoanele lor si au cheltuit peste 120 de miliarde de dolari pentru aplicatii doar în App Store.
72% din banii cheltuiti s-au cheltuit pe jocuri, iar restul de 28% s-au consumat pe abonamente. Este o crestere ferma de 10% în comparatie cu valorile din 2016. Când vine vorba despre abonamente, cele mai populare aplicatii sunt: Tinder, Netflix si Tencent Video. China reprezinta cea mai mare piata, cu o cota de 40% din totalul banilor cheltuiti.
Segmentul de divertisment pe mobil este mai popular decât orice alt segment de jocuri. Oamenii au cheltuit cu 2,4x mai mult aici decât pe PC + Mac si cu 2,9x mai mult decât pe consolele de acasa. Ceea ce înseamna ca peste 80 de miliarde de dolari au fost cheltuiti doar în 2019.

Fata de 2017, 20% mai multe jocuri au depasit pragul de venituri de 5 milioane de dolari, în timp ce 59% mai multe jocuri au câstigat peste 100 de milioane de dolari. Nu este de mirare ca Apple a început serviciul Arcade.
Rezumatul aplicatiei Annie contine detalii despre aplicatiile financiare. Începând cu 2017, numarul utilizatorilor care au acces la orice fel de aplicatie financiara a crescut cu 100%. Aplicatiile financiare au fost utilizate în întreaga lume de 1 trilion de ori. Rezultatele arata clar ca utilizatorii prefera solutiile companiilor tehnologice în detrimentul bancilor.
Fata de 2018, numarul de descarcari din categoria aplicatii pentru cumparaturi a crescut cu 20%, pâna la 5,4 miliarde. Piata care a crescut cel mai mult a fost Indonezia, care a avut o crestere de 70%. Utilizatorii tind sa utilizeze mai mult de 3,2x aplicatiile acelor servicii care nu au magazine fizice. 2019 a fost un an record pentru cumparaturile mobile: clientii au cheltuit în total 3,84 miliarde de dolari doar pe Alibaba, de Single's Day. În SUA, între 1 noiembrie si 2 decembrie s-au vândut bunuri în valoare de 33,1 miliarde de dolari, ceea ce reprezinta 40% din totalul vânzarilor online.
Când vine vorba de social media, timpul petrecut de utilizatori folosind aplicatii sociale a crescut cu 20% în ultimii doi ani, însumând un total de 900 de miliarde de ore în întreaga lume. Timpul este egal cu jumatate din timpul total petrecut folosind dispozitive inteligente. Aplicatiile de chat care fac parte si din categoria sociala au fost descarcate de peste 5,4 miliarde de ori.

Aplicatiile pentru mâncare, cum ar fi restaurantele si aplicatiile de livrare la domiciliu au devenit mult mai populare si arata o crestere spectaculoasa de 240% fata de 2017. Piata aplicatiilor legate de sport a crescut si cu 30%, iar traficul lor crescut de date indica si popularitatea streamingului. Aplicatiile de sanatate si fitness nu au de ce sa-si faca griji, în comparatie cu 2017 au câstigat cu 130% mai multi bani, mai exact 1,5 miliarde de dolari.
La sfârsitul raportului exista doua grafice extrem de interesante. Primul contine cele mai descarcate aplicatii din 2019. În partea de sus poti gasi aplicatiile all-Zuckerberg: Facebook Messenger, Facebook si WhatsApp. Urmeaza TikTok si din nou o aplicatie marca Zuckerberg, Instagram. TikTok a crescut enorm anul trecut si timpul petrecut în aplicatie a crescut cu 210%, iar 8 din 10 minute au fost urmarite de utilizatorii chinezi. În jocurile de top, Free Fire este lider si este urmat de PUBG si Subway Surfers.
Al doilea grafic este despre banii cheltuiti pe aplicatii. Excluzând jocurile, topul este luat de triunghiul Tinder, Netflix si Tencent Video, iar YouTube este doar pe locul 5. Pe lista jocurilor mobile nu avem surprize. Candy Crush a devenit locul 3 si PokemonGo ocupa înca locul 5.
Cum ramâne cu primul loc? Este luat de un joc despre care majoritatea jucatorilor occidentali nu stiu nimic. Fate / Grand Order este un joc online gratuit, foarte popular în partea de est a lumii.

Daca doresti sa sapi mai adânc în statistici, aici poti gasi informatiile detaliate ale lui Ann Ann, explicate în 49 de pagini.