ceas apple watch si iphone

    Cel mai bun 2020: Tracking-ul somnului cu Apple Watch

    Tracking-ul somnului poate fi de ajutor în cazul în care dorești să îți îmbunătățești somnul. Aruncă o privire peste aplicațiile Apple Watch. Acestea te pot ajuta să îți înregistrezi somnul

    Chiar dacă Apple Watch nu oferă nativ tracking-ul somnului, există o mulțime de aplicații terțe care te pot ajuta să urmărești cât timp și cât de bine dormi. Apple Watch oferă o perspectivă mai ales asupra calității: urmărind ritmul cardiac și profunzimea somnului.

    Porți ceasul la culcare?

    femeie in pat cu apple watch

    Dacă obișnuiești să îți scoți ceasul înainte de a dormi și să-l încarci, este posibil să fie pic inconfortabil să îl porți la culcare. Cealaltă problemă este ecranul care se aprinde când miști brațul.

    Prima problemă este obișnuința, însă este doar o chestiune de timp. Cea de-a doua o poți rezolva cu ușurință, activând funcția Wake Screen on Wrist Raise, pentru a dezactiva raise-to-wake și notificările. De asemenea, poți folosi “theater mode” pe Apple Watch pentru ca ecranul ceasului să se lumineze cu o apăsare a unui buton, în loc să se declanșeze din mișcarea încheieturii. Acest lucru te poate ajuta să te asiguri că ecranul de ceas nu se activează în timpul somnului.

    Pentru ca tracking-ul să aibă succes, trebuie să te asiguri că bateria are cel puțin 30%. Din experiența noastră, tracking-ul nocturn poate consuma  aproximativ 15% din aceasta.

    Aplicații pentru tracking-ul somnului

    aplicatie tracking sleep pentru iphone

    Aplicațiile utilizează o combinație de mișcare, sunet și ritm cardiac pentru a-ți urmări tiparele și prezintă datele în graficele ușor de citit. Ce tip de informații îți vor oferi? Parametrul cel mai de bază este durata somnului.

    Chiar dacă nu porți ceasul la culcare, acesta poate măsura timpul de somn. Pur și simplu scoate-ți ceasul înainte de a te culca. De îndată ce îți atingi iPhone-ul sau ceasul dimineața, aplicația va ști că te-ai trezit și înregistrează orele de somn.

    Magia se întâmplă când porți ceasul în timpul somnului. Prin urmare, ceasul măsoară, de asemenea, timpul de somn odihnitor (profund) și ritmul cardiac. Una dintre valorile interesante pe care le poți urmări cu aceste aplicații este Sleeping Heart Rate Dip. Studiile sugerează că ritmul cardiac scăzut pe durata somnului comparativ cu trezirea poate fi bun atât pentru sănătatea generală cât și pentru cea cardiovasculară.

    Când instalezi aplicațiile, acestea te vor ghida către chestionarul obișnuit despre înălțimea, greutatea, sexul tău, iar apoi îți solicita o permisiune pentru a îți trimite notificări și pentru a accesa datele Healt. De obicei, poți verifica datele curente pe Watch Watch. Analiza detaliată și tendințele sunt prezentate în aplicația de pe iPhone.

    Cum să lucrezi cu aceste aplicații?

    Cel mai important este să folosești aplicația zilnic. Te obișnuiești cu parametrii și începi să analizezi tendințele. Vei înțelege cum este somnul tău în general, cum este influențat de alți factori și acest lucru te ajută să îl îmbunătățești. Poți încerca să reglezi timpul total de somn, ora de culcare, timpul de trezire, exercițiile fizice, etc. 

    Sleep Watch 

    aplicatia sleep watch

    Aplicațiile bazate pe sistemul AI urmăresc automat somnul. Procesul este simplu: porți ceasul atât la culcare cât și la trezire, apoi îl verifici pentru detalii cu privire la somnul de azi-noapte. Aplicația urmărește scăderile ritmului cardiac și stabilește calitatea orelor de somn.

    Aplicația se sincronizează automat cu cea pentru sănătate din iPhone-ul tău. Aceasta trimite informații importante la încheietura mâinii, cum ar fi îndeplinirea orelor de somn, obiceiurilor de somn, stilul de viață și înregistrează chiar și ritmul cardiac crescut de după consumul de alcool. Urmărirea întreruperii somnului este foarte utilă în special celor care suferă de insomnie.

    Parametrii urmăriți de aplicație:

    • Timp total de somn estimat, Timp total de somn odihnitor. Frecvența cardiacă în somn, ritmul cardiac de somn, ritmul somnului, tulburări ale somnului. 
    • Target-ul de somn pentru 3 zile: ești informat când dormi prea mult sau prea puțin
    • Urmărește perturbările de somn

    Abonamentul premium îți oferă acces la modul avansat de urmărire a somnului (de exemplu urmărirea timpului necesar pentru a adormi în fiecare noapte). De asemenea, punctează și compară somnul cu cel al altor utilizatori, oferă remindere inteligente pentru culcare și diverse rapoarte gratuite.

    Autosleep

    aplicatia autosleep

    Aplicația numărul unu din secțiunea Sănătate și fitness din App Store (și, de asemenea, pe iPhone-urile noastre), AutoSleep utilizează Advanced Heuristics pentru a afla cât timp ai dormit. Dacă porți ceasul la culcare, nu mai ai nimic altceva de făcut. AutoSleep va urmări calitatea somnului și va trimite o notificare dimineața. Folosind indicatori precum timpul de somn, perturbările, timpul în care ai stat treaz și ritmul cardiac, aplicația poate nota calitatea somnului și poate oferi o analiză cuprinzătoare. Există o mulțime de funcții pentru un cost de 2,99 dolari.

    Sleep++

    aplicatia sleep++

    Un alt sistem popular și gratuit de urmărire a somnului este Sleep++. Acesta oferă un raport simplicat despre cât timp ai dormit și cât de odihnitor a fost somnul tău. Acesta îți oferă opțiunea de a alege între modul automat și manual.

    Pentru modul automat, nu trebuie decât să porți Apple Watch peste noapte. Sleep ++ va analiza somnul și va oferi dimineața un raport despre cât de mult ai dormit și cât de odihnitor a fost somnul. Modul manual oferă un control mai precis asupra orei de început/sfârșit a fiecărei nopți înregistrate. Acest lucru este util și în cazul în care rutina ta de noapte face dificilă determinarea somnului (de exemplu, dacă ai citit în pat înainte de a adormi). Trebuie doar să porți Apple Watch în timp ce dormi și să notifici Sleep ++ la culcare și la trezire.

    Pillow

    Utilizează Pillow ca un ceas deșteptător inteligent pentru a te trezi la cea mai ușoară etapă de somn și pentru a începe ziua înviorat și relaxat. Poți înregistra sforăitul, apneea și vorbitul în somn.

    Pillow îți poate analiza automat ciclurile de somn folosind Apple Watch. Există și posibilitatea de a folosi Pillow fără Apple Watch, așezând iPhone-ul sau iPad-ul pe saltea lângă perna ta. Se poate comuta între modul manual și modul automat oricând. Aplicația este gratuită, iar varianta Premium este disponibilă pentru 4,99 dolari pe lună.

    Caracteristici cheie:

    • Urmărire automată a somnului
    • Analiză a somnului și a frecvenței cardiace

                    ○ Algoritm avansat de analiză a somnului, bazat pe cele mai recente descoperiri științifice din cercetarea somnului.

                    ○ Schema etapelor de somn (trezire, REM, somn ușor, somn adânc) și tendințele sesiunii de somn.

    •  Istoricul detaliat al somnului și tendințele somnului

                     ○ Prezentări generale pe anumite perioade: săptămână, lună, an.

    • Raportarea modurilor și notițe de somn

                    ○ Urmărește starea de spirit la trezire

                    ○ Adaugă notițe la fiecare sesiune de somn și descoperă cum îți afectează calitatea somnului

    aplicatia sleep pe iphone

    Caracteristici premium

    • Istoric de somn nelimitat
    • Tendințele somnului
    • Note de somn
    • Analiza frecvenței cardiace
    • Înregistrări sonore
    • Acces la toate melodiile de culcare și de trezire
    • Laborator de amânare: sfaturi de somn personalizate
    • Compararea calitatății somnului cu valorile Apple Health
    • Melodii de trezire din biblioteca iTunes

    Alte aplicații pe care le poți lua în considerare:

    SleepPuls 3 (pentru 3,99 dolari)

    Tracker Sleep (pentru 1,99 dolari)

    Îți urmărești somnul cu Apple Watch? Ce aplicații folosești?

    Sursa: Cnet.com, Wearable.com