Steve Jobs - Omul care a făcut aluminiul atrăgător

Lista meritelor lui Steve Job este destul de lungă. Unul dintre ele este faptul că a adus aluminiul într-o lumină bună. Regretatul co-fondator Apple a plăcut atât de mult aluminiul, încât a avut chiar și un super iaht personalizat realizat din acest material.

mozaic din cercuri

Desigur, nu doar aspectul materialului l-a atras pe Jobs. Celelalte proprietăți au făcut posibilă utilizarea acestuia ca material de bază al smartphone-urilor și tabletelor. În zilele noastre, telefoanele nu mai cântăresc cât o cărămidă. Dispozitivele vechi au fost înlocuite de smartphone-uri elegante și inovatoare, frumos proiectate, precum iPhone.

Materialele din ultimul deceniu cum ar fi plasticul sau metalul colorat au fost alungate și au fost înlocuite de designuri moderne, precum corpul de aluminiu lustruit al MacBook Airs sau iPads. Poți uita de walkman-uri care erau alimentate de o pereche de baterii creion, deoarece au fost detronate de iPod-uri cu carcase colorate din aluminiu anodizat. Steve Jobs a remodelat cu siguranță fața electronică de consum și, odată cu aceasta, abordarea consumatorului în ceea ce privește aluminiul.

De ce tocmai aluminiu?

Faptul că Apple a început să folosească aluminiu în produsele sale nu a crescut semnificativ cererea pentru materialul în sine. A fost utilizat în moduri diferite în fabricarea, transportul și arhitectura aeronavelor. Cantitatea care se folosește pentru fabricarea electronicelor de consum este destul de mică. Cu toate acestea, materialul a devenit mai popular ca orice alt metal odată ce Jobs i-a recunoscut avantajele.

Potrivit lui Daniel Riccio, vicepreședintele principal al Apple Engineering Engineering:

„Aluminiul a fost alegerea ideală pentru produs, deoarece asigură dimensiunea și ușurința pe care ne-o dorim în categoria portabilelor, are un raport excelent rezistență-greutate și ne oferă câteva opțiuni foarte atrăgătoare în ceea ce privește finisajul."

Apple - care nu va discuta despre furnizorii săi - nu a ales întotdeauna aluminiul ca fiind metalul preferat. Kevin Green, Director Global, Electronice, Electrocasnice, Unități de afaceri industriale și de energie la firma americană de aluminiu Novelis a comentat această problemă:

„Inițial, compania a folosit plastic, dar pe măsură ce tehnologia a evoluat și procesele au devenit mai mici, Apple a avut nevoie de ceva mai puțin voluminos pentru produsele sale. S-a concretizat în aluminiu, iar utilizarea sa a devenit sinonimă cu marca Apple. ”

Așa cum s-a întâmplat și cu alte materiale, Apple nu a fost prima companie care a început să folosească aluminiu în produsele sale. Motorola și-a fabricat dispozitivele Razr din acest material pentru prima dată în anii 90. La prima încercare, Apple a ales titan colorat pentru a ajunge la designul final folosit și astăzi. Cu toate acestea, s-a dovedit a fi mai puțin rezistent și putea fi zgâriat cu ușurință. Amintim cazul G4 Titanium PowerBooks care erau susceptibile de a zgâria și de a se sparge.

La fel ca în alte cazuri, Jobs era disperat să găsească un material care să ofere dispozitivelor Apple un aspect mai natural. El a exclus plasticul vopsit sau magneziul, precum și oțelurile cromate. Aluminiul a fost câștigător, iar restul este istorie.

barca pe apa

Efectul halo

Fără îndoială, Steve Jobs și Apple au determinat tendințele sectorului IT și materialele utilizate pentru proiectare. Una dintre cele mai mari diferențe între Apple și alte companii de electronice de consum a fost că au aflat despre aluminiu la începutul anilor 2000 și au început să-l folosească în toate liniile lor de produse - iPod-uri, Mac, iPads și iPhone.

Conform Green:

„Apple a ocupat poziția de lider în domeniul electronicelor de consum, iar efectul halo a fost resimțit în întreaga industrie. Aceasta este cu dublu sens - există o componentă mecanică, internă și un factor de design industrial. Produsele Apple sunt construite în conformitate cu standarde stricte de montare și finisare și folosesc sisteme de vizionare în procesele lor de fabricație ce sunt folosite și la ambalarea ceasurilor fine. Acum și alte companii de electronice de consum urmăresc acest proces.”

https://youtu.be/IbWOQWw1wkM

Este evident că și alți producători recunosc că designul Apple este atractiv pentru clienți. Cu toate acestea, doar câțiva concurenți au reușit să realizeze lucruri precum Apple, chiar dacă dispozitivele lor se prezintă cu finisaj mat. Majoritatea utilizează aluminiu în dispozitivele lor premium.

Apple are concurenți serioși. Samsung a făcut o adevărată schimbare în ultimii ani. Samsung folosește deja o nouă tehnologie dezvoltată de Alcoa, numită ColorKast, care produce componente diecast din aluminiu în culori. Firma sud-coreeană a folosit-o pe noua sa cameră digitală NX210 și alte OEM-uri electronice de consum se pregătesc să aplice ColorKast la propriile produse.

carcasa din aluminiu macbook pe fundal alb

Design

Când vine vorba de calitate și de atingere a nivelului de perfecțiune, Apple are tendința de a fi pretențioasă. Rezultatul a fost designul unibody al noilor dispozitive. La crearea designului unibody, Jony Ive a explicat:

„Avansul uriaș pe care l-am avut cu MacBook a fost să înlocuim mai multe părți cu o singură parte. Acea parte o numim Unibody. Singura modalitate de a face asta a fost să prelucrarea unei singure bucăți de aluminiu. Prelucrarea ne oferă un nivel de precizie complet necunoscut în această industrie. Am fost atât de fanatici în privința modului în care prelucrăm și construim produsul. ”

Factorul fanatic funcționează perfect, iar Apple păstrează recordurile trimestriale ale vânzărilor. Unitatea lor de a crea un design simplu și perfect a poziționat compania în fața concurenților, chiar dacă alții includ componente hardware mai puternice în dispozitivele lor.

Portabilitate

Steve Jobs a considerat că avantajul aluminiului de a fi ușor se potrivea cu nevoia consumatorului de a fi mobil. Cuvintele lui Leighton Cooper, directorul tehnologiei, Global Rolled Products la Alcoa:

„Acest factor de mobilitate a determinat nevoia de a utiliza materiale cu greutate mai mică, cu rigiditate și durabilitate, la un preț rentabil. În consecință, nu vedeți oțel pictat sau oțel inoxidabil, deoarece este greu în comparație cu majoritatea materialelor."

Jobs a fost la curent cu schimbările comportamentelor consumatorilor în 2010 și l-a descris pe Apple drept „companie de dispozitive mobile”, expresie reiterată de succesorul său, Tim Cook.

Reciclare și mediu

Dorința lui Jobs de a face din Apple o companie verde a reprezentat un avantaj pentru aluminiu, care este un material 100% reciclabil. Pe măsură ce consumatorii au devenit mai conștienți de mediu, materialele utilizate pentru fabricarea produselor lor au devenit din ce în ce mai importante. Ei au recunoscut că aluminiul este un material ecologic și a devenit un avantaj suplimentar la vânzare.

În acel moment, picioarele iMac au fost create din 30% aluminiu reciclat, în timp ce astăzi toată carcasa MacBook Airs este acum fabricată din aluminiu reciclat 100%.